Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finner ikke/klarer ikke koble til wlan


Anbefalte innlegg

Har satt opp trådløst nettverk her i huset og har ett problem med kortet i min stasjonære maskin. Det er et standard MSI 802.11g kort med en antenne som er festet til kortets bakside med en halvmeters ledning. Det fulgte med hovedkortet.

 

Jeg har to problemer:

 

1.

Jeg finner ikke vårt trådløse nettverk, men jeg finner 2-3 andre nettverk utenfor vårt hus (som naturlig nok har mye dårligere signal enn vårt). Med den bærbare pc'en min finner jeg nettverket, og det er fullt signal overalt i huset. Hvorfor finner jeg det ikke med den stasjonære?

 

2.

Hvis jeg prøver å koble til et av de nettverkene jeg finner (som er kryptert) får jeg en merkelig error når jeg "tipper" et passord. Det står:

The network password needs to be 40bits or 104bits depending on your network configuration. This can be entered as 5 or 13 ascii characters or 10 or 26 hexadecimal characters.

Noen som kan tyde dette? :cry:

 

Tar imot all hjelp med stor takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen andre nettverkskort å prøve med, så det har jeg ikke gjort. Men det som er så utrolig merkelig er jo at jeg finner 3-4 andre trådløse nettverk i naboområdet, men ikke mitt!

 

Legge til nettverk manuelt har jeg også prøvd uten resultat...

 

Kan det være noe med konfigurasjonen av ruteren som ikke passer med mitt kort? Har linksys WRT54G ruter...

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke det MSI kortet, men ruteren er helt kurrant.

Den er enkel og grei å sette opp. Det MSI kortet har vel et program der du skal

velge kryptering, valgt kanal osv. bruker du det eller bruker du Win. til å styre dette? Ikke la la Win styre det, bruk det programmet som følger kortet.

Så er det at de valg som gjøres i ruter også skal gjelde for MSI kortet.

det må være likt på begge plasser.

Lenke til kommentar

Jeg bruker windows til å styre MSI kortet ja... men det fulgte ikke med noe program. Finnes det noe på nettet jeg kan bruke?

 

Mest sannsynelig må det være noe med MSI kortet, og ikke ruteren som er galt. For som sagt får jeg supert signal med den bærbare pc'en min, og det gjør alle andre i huset også. Noe så irriterende!

Lenke til kommentar

Det enkleste er kanskje aa slaa av alle sikkerhets funksjonene i rutern. Paa med Broadcast av SSID, slaa av MAC adresse filtrering, slaa av WEP og annen sikkerhet, sett den i mixed mode (11b+11g) osv. til du er helt tilbake til basic. Deretter proever du aa finne/koble deg til nettverket. Om det funker kan du begynne aa slaa paa sikkerhetsfunksjonene igjen.

 

Har en WRT54G selv og den funker rimelig bra. Men det finnes oppgraderinger til den som fikser en god del. Sjekk www.linksysinfo.org - de har utrolig mye morro for denne karen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...