_Ferrari_ Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Hallo! Jeg bygget meg ny PC for ett par uker siden, og i den satte jeg en gammel floppy fra den gamle PC'n min. Floppy'en er sikkert 3-4 år gammel. Problemet er at floppyen ikke virker i den nye PC'en. Får en feilmeling under POST: "Floppy failure (40)" eller no sånt. Hovedkortet er ett MSI K8N Neo4-F. Floppyen kommer opp i BIOS, og i Min Datamaskin, problemet er at den rett og slett ikke virker! (satset på at denne passet inn her, hvis ikke ber jeg om at den flyttes) Mvh _Ferrari_ Endret 23. oktober 2005 av _Ferrari_
P0nduz Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 hadde det samme problemet en stund her hjemme også vi kjøpte bare ny floppy også var det i orden
_Ferrari_ Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Skrevet 24. oktober 2005 har du prøvd å snu kontakta på floppy? 5049916[/snapback] Snu kontakta, slik at den enden son må sitter i hovedkortet, skal inn i Floppyen? Kan jo prøve det, må flytte på minnebrikkene også, det står visstnok feil i maualen om hvor de skal plasseres for å kjøre Dual Channel.
Hårek Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Snu kontakta, slik at den enden son må sitter i hovedkortet, skal inn i Floppyen? 5054572[/snapback] Nei, han mener snu den ene kontakten 180 grader. Hvis kabelen er satt i feil så vil LED på floppy lyse konstant.
_Ferrari_ Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 Okei, og det gjør den! Så da er vel det problemet da. Men jeg snudde selve kontakta slik som jeg sa også, det skjedde ingenting. Gjør ikke det noe skade?
lucky666 Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Du skal bare snu kontakta som skal inn i floppy så skal du se den virker Ikke rør kontakta på hovedkortet.
_Ferrari_ Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 Det virket å snu kontakta 180 grader ja. Nå virker den helt fint. Men det er det samme hvilken som er i HK og i Floppy altså?
PerB Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Nei. Floppykabler (mot floppy A) er vridd på en del av lederne. Se på kabelen, det svært synlig (gjelder flatkabel).
_Ferrari_ Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 Hmm.. Kanskje jeg både hadde feil ende i hovedkortet, og kabelen feil vei da. Men helt til nå har det lyst konstant i LED'en på Floppyen.. Uansett hvilken ende jeg hadde i hovedkortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå