Gå til innhold

Windows2000server vs ghost recon...


MikanII

Anbefalte innlegg

Er det komplett klin umulig å få dette til å gå eller??

 

Sitter med athlon 1800,ett gainward mx160 grafikkort,directx 8.1 er innstallert,nyeste driverne til skjermkortet men det vil da ikke starte uansett!!

 

Noen som har vært borti dette eller veit åssen jeg skal fixe det.Det som skjer nå er att spillet "spretter" opp,men da grafikken egentlig skal komme fram går jeg rett i desktopen igjen.

 

 

Utrolig irriterende! Har ikke fått løsna ett skudd på flere timer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere peiling eller sitter dere bare å jatter hele tia??Drit i å svar da viss dere ikke har noe fornuftig å si! Forskjellen i fra windows 2000 pro til server versjonenene er ikke så stor att dette ikke skal gå.Fikk det til å fungere før,men da med ett annet skjermkort.

 

 

 

"kan ikke ta ett Os vs ett spill " ... Veit da vel for faan det,men det fikk deg til å lese innlegget ikke sant???

Lenke til kommentar

Sitter du ikke egentlig og svarer på hva som er problemet ditt?

Skjermkortet kanskje. Sjekk drivere etc, evt. dok til spillet for å se om det støtter oppsettet ditt.

 

Jo, det er endel forskjell mellom W2k Pro og W2k Server.

 

Nei, ingen av de er noe særlig egnet for spill (men her på jobben får vi spillt CS i LAN)

 

Skal du spille : Win98/WinXP

Jobbe/programmere : W2k

Lenke til kommentar

Quote:


Har dere peiling eller sitter dere bare å jatter hele tia??Drit i å svar da viss dere ikke har noe fornuftig å si! Forskjellen i fra windows 2000 pro til server versjonenene er ikke så stor att dette ikke skal gå.


 

Du, jeg er med å drifter et Win2K nettverk for 12.800 brukere bestående av noen hundre servere - og det er *******s stor forskjell mellom 2K Pro og Server. Det er et hav av programvare som går på Pro men ikke Server, og motsatt.

Har du for eksempel sjekket event loggen for hint? Virker andre spill på boksen?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-23 12:07, MikanII skrev:

"kan ikke ta ett Os vs ett spill " ... Veit da vel for faan det,men det fikk deg til å lese innlegget ikke sant???


 

Om du vet det så slutt å provosere uten grunn da. Ha kanskje en tittel som passer med innholdet. Oppfører deg som en forbanna drittunge.

 

Du fikk ikke noe fornuftig svar, eller hva? Så hva er vitsen med at folk leser innlegget og bare blir provosert? Du får jo ikke noe svar på den måten.

Lenke til kommentar

Sitter her med win2k pro

har ingen problemer med å spille spill. (utenom kun ipx baserte spill via lan)(dette klarer heller ikke xp)

Har brukt xp også, men det går særdeles treigere å spille i xp enn 2000. 2000 er mere stabilt også hos meg ihvertfall.

Pluss at xp stjeler vannvittig ressurerser når man er på lan. Sitter å ergrer meg fordi newbies sitter med xp på lan og da er det ikke rart ting går treigt over lan.

Har spilt cs med 10 personer.. ingen av dem brukte xp. Så kom det en xp fyr og skulel være med.. en 2k bruker hoppet av. da gikk det laggete..

så ikke si at win2k ikke er egnet for spill fordi det er tull!

 

Men til deg som har problemer emd w2k server har jeg ingen formeninger.. aldri prøvd os`et, men sjekke evt. drivere og innstillinger på skjermkortet..

 

 

Lykke til ihvertfall

Lenke til kommentar

Vel ikke mye lengre å komme her skjønner jeg,spørsmålet var kanskje veldig dårlig stilt.Det jeg mener er..hva er det som gjør att spill etc.. kan kjøres i win2000 pro men ikke i server versjonene.Noen kan jo,det er spill med enklere grafikk.Men er det noen som vet hva det direkte problemet er?

 

Du sier det er så stor forskjell på pro og server,hva er den store forskjellen da? Arkitekturen i os'ene er identiske likeså kernel modusene.Derfor mener jeg det må være noe man kan gjøre for å fixe dette.Men men det er nå egentlig samme f.. å.12800 windows klienter?? Hvor i alle dager er det om jeg tør spørre?imponerende uansett!

 

[ Denne Melding var redigert av: MikanII på 2002-08-23 18:01 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjørte Windows 2000 Server før, og hadde masse trøbbel med å få spilt DVD med programvaren til skjermkortet mitt. Så fikk jeg vite at jeg måtte avinstallere Terminal Services og etter det gikk det fint. Aner ikke om det er det som kan være tilfellet for deg også, men det kan jo være verdt et forsøk. Du bruker sikkert ikke Terminal Services likevel ...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-23 14:45, Neo_mandal skrev:

Sitter her med win2k pro

har ingen problemer med å spille spill. (utenom kun ipx baserte spill via lan)(dette klarer heller ikke xp)

Har brukt xp også, men det går særdeles treigere å spille i xp enn 2000. 2000 er mere stabilt også hos meg ihvertfall.

Pluss at xp stjeler vannvittig ressurerser når man er på lan. Sitter å ergrer meg fordi newbies sitter med xp på lan og da er det ikke rart ting går treigt over lan.

Har spilt cs med 10 personer.. ingen av dem brukte xp. Så kom det en xp fyr og skulel være med.. en 2k bruker hoppet av. da gikk det laggete..

så ikke si at win2k ikke er egnet for spill fordi det er tull!


 

Det har nok mest med PCn specs og oppsett av XP og gjøre. XP er ikke nok tregere i spill enn 2K. Jeg skjønner ikke hvorfor folk fortsatt tvi holder på 2K, en rekke bugs fra 2K er rettet opp i XP.

 

Uansett hva i **** skal MikanII med W2K på spillmaskin?! Får jo ikke brukt for det... Og såvidt jeg vet krever det OSet mer ressurser enn Pro (?).

Lenke til kommentar

Uansett hva i **** skal MikanII med W2K på spillmaskin?! Får jo ikke brukt for det... Og såvidt jeg vet krever det OSet mer ressurser enn Pro (?).

 

Bare for å lære mere vettu mannen,skal man lære noe av det her,så må man prøve det meste.Prosjektet mitt nå er win2000 advanced server med kun linux klienter.(mandrake og red hat)+ en box med debian.debian saken er btw ett ******** uten like.(kanskje like mye med installatøren å gjøre som os'et...)

 

[ Denne Melding var redigert av: MikanII på 2002-08-24 03:34 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...