IceXCool Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Har en grei Vectra 2.0i 95 modell, 5 trinn manuell gir som har noe småplukk som må fikses Største problemet (For møtende bilister ) -Det er noe som gjør at langlysene kommer på når jeg har vanlige kjørelys og instrument belysningen på, det kommer ofte på etter at jeg har brukt blinklyset så jeg lurer på om det kan være noe feil i den kombinasjonsbryteren. Det er bare å tappe såvidt borti den så slås de av gjenn, er det vanskelig å bytte noe sånnt selv? Går det ann å få tak i en billig ny bryter noen steder? Motor temp måleren er det ikke liv i, det bør det jo være for å kunne holde litt kontroll med hva som skjer under panseret, kan det være noe så enkelt som en gåen sensor? Et termometer som tar utetempraturen viser bare streker som om det ikke får lest av noe, der er det sikkert bare gåen sensor eller brudd på ledning, har prøvd å lete etter sensoren, men fant den ikke. Håndbrekket (Skivebrems) må dras ganske hardt til for å gjøre jobben sin, er det vanskelig å stramme? Må vel kanskje gjøres på verksted så det blir like god bremsing på begge sider? Når jeg setter den i 1.gir og slipper clutsjen sakte ut så rykker den og fortsetter med det også i 2.gir når jeg kjører rolig. Når jeg kommer opp i 3.gir så går den veldig jenvnt og fint, kan det være noe med innsprøytningen? Hvis jeg bare er ute etter å aksellerere den opp i hastighet merkes det ikke noe til rykkingen. Synes det går endel bensin på kjøreturene mine så det er forhåpentligvis noe som kan justeres og rette på det ene og andre? Så til en litt annen sak, skulle gjerne hatt en liten fin diskre spoiler/vinge på bagarsjeromet, noen forslag? Endret 22. oktober 2005 av IceXCool
Golky Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Hei! Jeg kan svare på noe av det fra erfaring med opel vectraen min selv om den er litt eldre. Første er motor temp... jeg hadde samme problem, men bytta termostat og termostat giver kom på ca 250 kr eller noe til sammen og da funket det helt fint ... Lett jobb også. Rykkinga kjenner jeg også til og som jeg har sagt i andre temaer om rykking så virker det veldig som opel har et stort problem med det. Jeg har rykkinga selv og hørt om mange med opel som har det... Jeg har sjekket bilen på verksted og de kunne ikke finne noe feil med det mekaniske. De mente motorstyringsenheten til innsprøytningen kunne være problemet, men det skulle de ha 1000 kr for å sjekke. Kanskje verdt det, men tror jeg heller tar bilen med til sverige og sjekker og fikser det der... Mye penger å spare
IceXCool Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Skrevet 24. oktober 2005 Får nok justert bort rykkingen og ordnet langlys bryteren/hendelen på verksted så kanskje jeg skrur litt selv hvis det er enkelt termostat ting bytte og sånn
IceXCool Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Da var den gode gamle Vectra'n tilbake fra verksted Fikk justert bort rykkingen Byttet luftinntak slange Byttet blinklysbryter så langlysene ikke slår seg på Strammet opp håndbrekket så det låser hjulene etter noen få knepp Har motor temp (Glemt hva de byttet, men det var en liten defekt knott) Forstillingskontroll Ble bare 2000,- så det var det absolutt verdt! Nå lurer jeg bare på om noen kan hjelpe meg å finne en litt kul spoiler å sette på bagarsjerom luken Finnes det noe lovlig "mini kufanger" til Vectra? Ser det ganske ofte på film, amerikanske taxier tror jeg, fine å montere ekstralys i og gir et litt røffere utseende. Endret 26. oktober 2005 av IceXCool
Januar333 Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 hvordan ble rykkinga fikset? ikke at det er et stort problem, men kjenner litt rykking i kø kjøring
IceXCool Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Skrevet 27. oktober 2005 (endret) De koblet til en PC ting og justerte innsprøytningen og så hadde den luftslangen litt å si og den ble byttet. Golky - Var på lokalt Opelforhandler Verksted Delene kostet jo "ingenting" så det var stortsett bare arbeidstimene som kostet noe særlig. Satte den der pga at de kan elektronikken på bilen og finner fortere feil og kjenner til problemene fra tidligere, dessuten er det nok bare de som har sånn "styresentral justerings PC" der siden de koster et lass med penger. Endret 27. oktober 2005 av IceXCool
Golky Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg ringte å spurte et opel verksted for lenge siden og de sa at det kostet 1000,- bare for å teste den på pc. I tillegg kommer for fiksing og alt sånn. Fikk inntrykk at de ikke ville ha noen biler på reperasjon der... Var nesten sånn: Nei vi får nok ikke fikset bilen din... ihvertfall ikke billig.
IceXCool Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Skrevet 27. oktober 2005 Prøv gjenn, bestill time og be dem om å se på den og gi deg et prisoverslag. Lite å tape på å reparere litt, vedlikehold er viktig både for å holde verdien oppe og for å være fornøyd med bilen... Risikerer at det kan koste ca 700kr timen bare for å få dem til å se etter problemet uten å reparere det og så 700kr til + deler når de skal reparere det. Som jeg sa så er det nok lett(ere) for en dreven Opel mekaniker å vite om feilen og rette den, enn på et hvilket som helst annet verksted der de kanskje mangler utstyr og må bruke mere timer på feilsøking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå