Gå til innhold

Problem med TV-ut Aopen XC ex18


Anbefalte innlegg

Heisann. Har en barebone av type Aopen ex18. Problemet er, som det står i topic, at jeg ikke får TV-ut til å fungere.

 

Kjøpte den før sommerferien. Da fikk jeg heller ikke tv-ut til å fungere. Etter _mye_ testing, og diverse mailer frem og tilbake mellom meg og PSData, ble konklusjonen at tvut var defekt. Sendte den da inn til dem, og fikk ca 2-3 uker etter pakke i posten fra dem.

 

Oppkravsgebyr på 350,-... Den hadde visst fungert inne hos dem, og jeg fikk da regning for "belastet tid". De hadde så å si gjort AKKURAT det samme som meg.

- Valgt tv-ut standard i bios (B/G som er Norge)

- Innstallert xp sp2

- Innstallert drivere

- Enablet TV i windows.

 

Derfor kan jeg ikke skjønne hva som er galt. Tv'n og videokabelen (gul, heter kanskje compositt ?), fungerer perfekt på den andre datamaskinen min (ATI r9800).

 

Har prøvd å tvinge frem signal, men nada. INGENTING skjer på tv'n. Ikke et lite skurr som viser at det er kontakt engang.

 

Noen som har vært borte i lignende ? Begynner å lurer på om barebonen er EKSTREM sær på kabel, eller om psdata har lurt meg, eller hva. Sitter tilbake ganske oppgitt, da jeg skal ha denne som "stuepc". Den er lydløs, liten, pen og alt det der. Eneste er at video-ut ikke fungerer :(

 

Håper noen der ute har noen gode tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*update* Problemet er fikset.

Selv om kabelen fungerer på andre pc'r, fungerte den ikke på barebonen. Det er jo selvfølgelig..

 

Dette oppdaget jeg når jeg skulle kjøpe ny og lengre kabel til hovedpcen. Helt tilfeldig valgte jeg svhs i stedet for den gule kompositt-kabelen.

Når jeg fikk den tenkte jeg "pokker heller Lars.. kan jo teste på barebonen, i tillfelle den er så sær at den bare foretrekker en type videokabel".

 

Og jaggu virket det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...