Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kom over bildet nedenfor hvor en fyr har klokket sin pentium 4 3,0Ghz til 6,0Ghz og dette funker da stabilt nok til krevende spill.

Noe annet som dere sikkert ser er at fyrn har &GB med ram, dette er vel umulig iom at "vanlige" 32-bit prosessorer ikke støtter mer enn 4 Gb med ram. pluss at det ikke finnes hovedkort med flere enn 4 socketer til RAM-brikkene.

usannsynlig6ja.jpg

Er dette mulig, eller er det bare BS?

Endret av possuído
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

32bit hovedkort støtter mer enn 4GB RAM via "Physical Address Extension", fortkortet PAE. Dette gjør at hvert program bare har 4GB tilgjengelig, men man har likevel et emulert støtte for mer enn 4GB totalt, så dette kan stemme. Det finnes også hovedkort med mer enn 4 RAM-slotter. Det står "Fysisk adresseutvidelse" hos meg selv om jeg har bare 512MB, noe som sier at om det står, så betyr ikke det at det er i bruk.

 

Når det gjelder den CPUen.. så er det strengen som er byttet ut. Første strengen, dvs. første linje, er en statisk streng, og andre linjen står antall GHz og hvor mye minne som er tilgjengelig. Dette virker som et dårlig forsøk.. siden han har byttet om disse to. Her står det at CPUen er av type "Pentium® 4 CPU 6.00GHz", mens den faktiske klokkefrekvensen er 3,06Ghz.

 

(Dere som har overklokket.. bare se på "Egenskaper" på "Min Datamaskin" så ser dere hva jeg mener)

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
*snip*

5043336[/snapback]

Nå er jeg temmelig sikker på at man kommer til å slite med å finne et hovedkort som er godt nok til overklokking av P4 til å nå 6GHz med PAE og mer enn 4 RAMslots. ;)

5043350[/snapback]

 

La inn litt mer i posten angående klokkefrekvensen etterpå.. ser ikke ut til at du har lest det.

Lenke til kommentar
Nå er jeg temmelig sikker på at man kommer til å slite med å finne et hovedkort som er godt nok til overklokking av P4 til å nå 6GHz med PAE og mer enn 4 RAMslots. ;)

5043350[/snapback]

Nå er jo dette åpenbart fake, men en P4 3.06 trenger bare 266 MHz FSB for å nå 6 GHz. Dermed bør vel prosessoren være flaskehalsen?

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Nå er jo dette åpenbart fake, men en P4 3.06 trenger bare 266 MHz FSB for å nå 6 GHz. Dermed bør vel prosessoren være flaskehalsen?

5043432[/snapback]

Tja, du trenger jo et kort som i det minste er litt overklokkingsvennlig.

Jeg har ikke akkurat satt med inn i verdenen av hovedkort med PAE og haugevis av ramslots, men tviler på at de har særlig med overklokkingsegenskaper.

Men dog, det kan jo hende slikt finnes.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...