Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSl-tilbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uhhh? Noen må jo legge linja da... og koble om osv. Man kan jo alltids legge linja selv, men hvis det blir problemer så sliter man. Man må jo også stresse med matrialer + at det ikke nødvendigvis blir like fint...

 

Jo, du trenger nok en montør. Det blir ihvertfall enklere!

 

ang. om det er inkludert, så aner jeg ikke. Men fri installasjon bør jo være med montør!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-22 19:06, Xvani skrev:

uhhh? Noen må jo legge linja da... og koble om osv. Man kan jo alltids legge linja selv, men hvis det blir problemer så sliter man. Man må jo også stresse med matrialer + at det ikke nødvendigvis blir like fint...


Jo, du trenger nok en montør. Det blir ihvertfall enklere!


ang. om det er inkludert, så aner jeg ikke. Men fri installasjon bør jo være med montør!!



 

Montør?? /me går ut i fra at personen som startet denne tråden har dial up/isdn fra før. ADSL bruker tlf. linjen. ERGO: man trenger ikke montør .. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-22 19:20, assagab skrev:

du bør ha montør hvis du ikke har ISDN eller bare et telefon uttak.

fordi det skal installeres en splitter, og du bør ha litt peiling hvis du skal gjøre det selv


assa


 

riktig, ADSL går nemlig på en annen (frekvens er det vel) enn analog/ISDN telefon, og i mange tilfeller må det legges en egen kontakt. Dette er kanskje splitteren? jaja...

 

Günther, se sig :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-22 19:20, assagab skrev:

du bør ha montør hvis du ikke har ISDN eller bare et telefon uttak.

fordi det skal installeres en splitter, og du bør ha litt peiling hvis du skal gjøre det selv


assa


 

Ehh, nei...jeg hadde ikke ISDN fra før og ordna det selv...ikke noe problem. Faktisk LETT! :smile: Splitter er ikke vanskeligere enn å sette i to ledninger og henge den på veggen...(vet ikke helt hvordan dette er når en har ISDN fra før, men burde ikke være noe vanskeligere...)

Lenke til kommentar

hvis man har telefon (isdn eller pstn) fra før, så er det bare å henge 2 bokser på veggen, en spiltter og et modem, dette burde de fleste klare.

 

montør trenger du hvis du ikke har telefon i det hele tatt, altså når du bare skal adsl, ikke telefon.

 

Dette fordi montøren må peile linja inn til sentralen

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-22 18:51, jgb skrev:

Jeg ser at Tiscali nå tilbyr ADSL uten installasjonsgebyr og 1. mnd. gratis. Er dette med montør?


 

På siden ADSL siden til Tiscali står følgende:

 

"Bestill før 30. september og få vår "Gjør det selv"-installasjonspakke for ADSL til kr 0,- (verdi 995,-) og én måned uten abonnements- avgift!

 

Hvis du heller vil ha en montør som kommer og installerer ADSL hjemme hos deg, betaler du kun 995,-for dette (normalpris 1.990,-)."

 

Hvis jeg forsto spørsmålet ditt riktig så er tilbudet uten montør.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-26 10:10, MX5 skrev:

Hvis jeg noengang skal betale kr.995,- for å få en montør hjem til meg for å plugge sammen noen kabler for meg ....ja da må hun være veeldig søt :smile:


 

Helt enig; Telenor eller andre må betale meg hvis de vil inn i huset mitt for å tukle med ledninger jeg helt greit greier å ødelegge selv....

 

Alt av kabler hjemme har jeg strekt selv, og ikke søren om det skal komme inn noen å ødelegge for oss der...

 

 

*finner frem et hundre meter CAT5 kabel fra kjeller'n og setter seg til å leke litt med modular-tanga; TP til salgs!*

Lenke til kommentar

riktig, ADSL går nemlig på en annen (frekvens er det vel) enn analog/ISDN telefon, og i mange tilfeller må det legges en egen kontakt. Dette er kanskje splitteren? jaja...

 

Günther, se sig :wink:

 

 

tihi..

 

Vel, jeg synes ikke det var vanskelig å montere splitteren som kom med mitt Telenor abonnement *angre*, plugge in en ledning, og to andre ut .. problem ?

Lenke til kommentar

Quote:


Günther skrev (2002-08-26 18:10):


riktig, ADSL går nemlig på en annen (frekvens er det vel) enn analog/ISDN telefon, og i mange tilfeller må det legges en egen kontakt. Dette er kanskje splitteren? jaja...


Günther, se sig :wink:



 

tihi..

 

Vel, jeg synes ikke det var vanskelig å montere splitteren som kom med mitt Telenor abonnement *angre*, plugge in en ledning, og to andre ut .. problem ?

 

 

Nei det er ikke vanskelig å montere opp adsl selv. :grin:
Lenke til kommentar

HAHAHAHAAA denne var bra!! Vet jo allerede at sentralen min ikke støtter ADSL enda (desember sies det, sukk)..men jeg sjekka likevel på Tiscali, you never know. Tasta tlf.nr mitt. "Nei, Tiscali kan ikke levere ADSL til telefonnummer xxxxxxx.

Vi anbefaler i stedet TiscaliSat, en unik bredbåndsløsning med dekning over hele Norge!"

 

Sjekke prisen. Joda. 14990,- for Tiscalisat Single for installasjon m/utstyr, 2490,- mnd.

 

Klart den anbefales :smile: LOL!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...