jens-olav_p Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Hallo! jeg lurer på om det existerer et program som man bruker for og se hvilke maskiner og ip adresser som kobler seg til switch´ene? noen som veit om noen lignede?
toretors Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 http://www.majorgeeks.com/download3365.html
roac Skrevet 22. oktober 2005 Skrevet 22. oktober 2005 Dersom du ønsker å monitorere det på switchene så er jeg stygt redd du trenger switcher som er managed, og programvare som kan hente ut den informasjonen rett fra switchene. Det er forøvrig den eneste måten du rimelig sikkert får frem alle klientene som er aktive. Alternativt kan du bruke forskjellige programmer som scanner nettverk, et er allerede nevnt. Merk dog at det er fullt mulig å skjule en PC for slik programvare. Av interessant programvare for overvåkning og/eller scanning av nettverk kan nevnes Sniffer, EtherReal, nmap, Visio og ett eller annet verktøy fra Fluke som jeg i farten ikke husker navnet på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå