Gå til innhold

nettbutikk med seasonic PSU'er


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest tester på silentpcreview.com om forskjellige strømforsyninger fant jeg ut at de var nærmest umulige å få tak i i europa, og helt umulige i norge.

 

Fant en nettbutikk i Tyskland www.sh-edv-vertrieb.de, men det er snakk om 30Euro i frakt... Er det noen som kjenner til en nettbutikk med Seasonic PSU'er som kan være billigere?

 

Evt. noen i området rundt oslo som har lyst på en slik PSU så vi kan sette sammen en bestilling? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop har en 350w som følger med Artic Cooling T1 kabinettet sitt - Link

 

Jeg fant også en Sesonic på 200watt beregnet for rackbruk, men regner ikke med at dette er du er ute etter :) - Link

 

Er du ute etter en Seasonic psu pga ytelse/stillhet, eller bare det faktum at du har lest positive ting om de? Man får kjøpt bra og stille PSU'er også i Norge, husk det.

Lenke til kommentar

er ute etter seasonic pga. ytelse og fremfor alt stillhet. seasonicen som sitter i arctic cooling silentium er moddet med to 80mm vifter som visstnok ikke er spesielt stille, og som er veldig vanskelig å skifte ut.

 

Og er ikke lett å få tak i veldig stille PSU'er i norge uten å betale veldig mye som for en MIST.

Lenke til kommentar

Masse butikker i DK som har - (sjekk via edbpriser.dk) - selv om det findes en nordisk momsavtale (du skal ikke betale moms på varer fra DK hvis du har betalt moms der - i hvert fall det jeg fik beskjed om på gardermoen sist). Men om butikkene sender til Norge er en annen sak. Moms er ikke det samme som toll, så det er mulig det kommer toll på?

 

edit: typo

Endret av JoKr
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sjekket ut disse PSU'ene og finner ikke ut hva som er så spesielt med de?

 

Ok, de har bra specs, er relativt stillegående osv - men ellers?

 

Dessuten er de like ubrukelige på kabler som de fleste andre utenom Hiper og enermax. WTF - hva mener de med usle 6stk 5.25" kontakter på en 600 watt PSU?

 

I min maskin bruker jeg hele 14 stk 5.25" kontakter ( 11 stk Optiske drev + skjermort + 2 vifter).... tenk hvor mange stygge skjøter jeg måtte hatt med denne. Har vel 10stk 5.25" kontakter på min Hiper nå - ikke nok men langt bedre.

 

Så kanskje noen kan fortelle meg hvorfor Seasonic skal være så bra? Jeg ser ikke den åpenlyse grunnen.

Lenke til kommentar
Sjekket ut disse PSU'ene og finner ikke ut hva som er så spesielt med de?

 

Ok, de har bra specs, er relativt stillegående osv - men ellers?

 

Dessuten er de like ubrukelige på kabler som de fleste andre utenom Hiper og enermax. WTF - hva mener de med usle 6stk 5.25" kontakter på en 600 watt PSU?

 

I min maskin bruker jeg hele 14 stk 5.25" kontakter ( 11 stk Optiske drev + skjermort + 2 vifter).... tenk hvor mange stygge skjøter jeg måtte hatt med denne. Har vel 10stk 5.25" kontakter på min Hiper nå - ikke nok men langt bedre.

 

Så kanskje noen kan fortelle meg hvorfor Seasonic skal være så bra? Jeg ser ikke den åpenlyse grunnen.

5131239[/snapback]

 

Smaken er som baken, den er delt.

 

Det kommer vel an på hva man skal prioritere støy, effektivitet, kabellengder og mengder eller utseende. Ville selv gått for lav støy og effektivitet fremfor kabellengder.

 

Vet ikke hva du mener som er så rått med en Hiper når det gjelder kabler. Løsningen til Hiper med masse løse ledninger som kan kobles i serie gir ikke meg noe særlig kikk. Synes jo at utseende på den ikke er så verst. At det går an å koble fra kabler som ikke brukes er jo et pluss samt at den i tillegg er stille er jo også bra.

 

Tror heller jeg ville gått løs på den "Norske" PSUen som er skrytt opp i skyene på et vist antall innlegg i dette forum og som er en OEM variant av en PSU som ikke er av de aller beste.

Den har ikke blitt utsett for samme test som Seasonic S12 har gjennomgått hos Toms Hardware. Der kom den ut som en av de beste i denne stresstesten, hvor strømforsyninger som OCZ 600 og dessverre Hiper R580 feilet og ikke tatt opp til vurdering engang.

 

Men

 

Men hva vet vel jeg. Dette er bare min mening og er en av mange.

Lenke til kommentar
Tror heller jeg ville gått løs på den "Norske" PSUen som er skrytt opp i skyene på et vist antall innlegg i dette forum og som er en OEM variant av en PSU som ikke er av de aller beste.

Den har ikke blitt utsett for samme test som Seasonic S12 har gjennomgått hos Toms Hardware. Der kom den ut som en av de beste i denne stresstesten, hvor strømforsyninger som OCZ 600 og dessverre Hiper R580 feilet og ikke tatt opp til vurdering engang.

5131499[/snapback]

 

Jada, jeg vet at blant annet MIST/bZerk kommer fra OEM som produserer flere andre PSU'er, noen med "midt på treet" rykte. Noen kommer fra ToPower om jeg ikke tar feil, som også har produsert noen PSU'er for Antec og Enermax.

 

Det er en eldre Hiper jeg har, et par år gammel uten de der løse kablene.

 

Hadde Seasonic kommet med avtagbare kabelløsninger og mange fler kontakter - ja da hadde jeg nok hoppet på og kjøpt en jeg også. Men ut fra testene jeg har sett er de ikke sååå sinnsykt mye bedre...

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...