Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen vil ikke starte.


Anbefalte innlegg

Hei,har en PC som er 2,5 år gammelt. Har funket helt utmerket frem til tirsdag. Problemet er at jeg får skrudd den på,men ingenting skjer,hverken piping kommer fra hovedkortet eller noe annet alarmerende lys. Power lampa på hovedkortet lyser grønt. Hdden snurrer,grafikkortet bråker (som vanlig) og CPU vifta snurrer. Kan det være hovedkortet som er gått? Grunnen til at jeg mistenker det er at etter at PCen er startet opp,vil ikke den slå seg av,hverken når jeg holder inne ON knappen eller RESTART knappen. Bare helt svart bilde på skjermen,og hører ikke at biosen starter opp en gang...Og egentlig så skulle hovedkortet pipe når det oppstår feil med hdd,cpu,ram eller skjermkort. Jeg har tatt ut batteriet,kortsluttet kondensatoren med jumperen, og satt batteriet tilbake på plass,uten hell. Hva kan være årsaken? Vær så snill og hjelp,takk. (pcen er ikke prøvd overklokket)

 

Specs:

AMD Athlon 2800+ XP (med boxed kjøler)

TwinMOS 1024 MB (2x512 MB RAM) DDR400 PC3200

Western Digital 120 GB SATA HDD

Asus A7N8XE-Deluxe

ATI Radeon 9700 PRO

Chieftec 360 W strømforsyning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Power lampa på hovedkortet lyser grønt. Hdden snurrer,grafikkortet bråker (som vanlig) og CPU vifta snurrer.

 

:hmm: Er nok lite trolig at psu har gått da! Hvis den tar natta, så tar den natta! Men sier ikke, at det ikke trenger å være noe galt med den!!

 

Geddy

Endret av Geddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...