Gå til innhold

1080P i norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er flere her som blander sammen støtte for og at selve panelet kan vise dette i 1:1. De fleste nye plasma og lcd skjermene kan vises de nye HD oppløsningene (etter omskalering).

 

Det finnes ingen plasmaskjermer rettet mot forbrukermarkedet som har en oppløsning på 1920x1080. Det er derimot begynt og komme LCD skjermer med den oppløsningen t.d. Philips 42PF9830

Lenke til kommentar
Tror det er flere her som blander sammen støtte for og at selve panelet kan vise dette i 1:1. De fleste nye plasma og lcd skjermene kan vises de nye HD oppløsningene (etter omskalering).

 

Det finnes ingen plasmaskjermer rettet mot forbrukermarkedet som har en oppløsning på 1920x1080. Det er derimot begynt og komme LCD skjermer med den oppløsningen t.d. Philips 42PF9830

5047085[/snapback]

 

 

Det finnes svært få apparater som kan vise 1080p.(bortsett fra Pioneer vet jeg ikke om noen)

 

Når det gjelder philips så har de høy nok oppløsning men disse støtter ikke 1080p desverre. Kun 1080i.

 

(men det kan vel hende det kommer en oppgradering en gang)

Endret av overLoad
Lenke til kommentar
Jeg sa at det ikke finnes noen plasmaskjermer i den oppløsningen rettet mot forbrukermarkedet, LCD skjermer derimot ;)

5047316[/snapback]

 

Jo, men det gjør det jo :-) (rike forbrukere)

 

http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=79

 

 

I tillegg kommer Panasonic med en 65" med full oppløsning i løpet av neste år. (er i salg i japan)

Endret av overLoad
Lenke til kommentar

Hehe am3k, var litt kjapp der, sorry ;)

 

OverLoad: Nå vet jeg ikke om du prater om LCD eller Plasma, da trådstarter ikke spesifiserte dette, men det finnes LCD-skjermer som har native support for 1080p, bl.a. de Philipsene vi prata om. Loewe har noen, Samsung har, i tillegg til Sharp som er medeier av Loewe.

 

 

**EDIT** OverLoad: Det TVet du linja til, støtter ikke progressive 1920x1280 - Det støtter kun 1080i

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Hehe am3k, var litt kjapp der, sorry ;)

 

OverLoad: Nå vet jeg ikke om du prater om LCD eller Plasma, da trådstarter ikke spesifiserte dette, men det finnes LCD-skjermer som har native support for 1080p, bl.a. de Philipsene vi prata om. Loewe har noen, Samsung har, i tillegg til Sharp som er medeier av Loewe.

 

 

**EDIT** OverLoad: Det TVet du linja til, støtter ikke progressive 1920x1280 - Det støtter kun 1080i

5047520[/snapback]

 

Jeg svarer ikke til trådstarter, men til am3k som klart og tydeligs sier at det ikke finnes noen plasma til forbrukermarkedet med 1920 x 1080.

 

Ja, jeg er fullstendig klar over at denne LG skjermen ikke støtter 1080p, men det var heller ikke det det var snakk om. (am3k snakket om oppløsning)

 

Og som jeg nevnte tidligere så har ikke disse philips apparatene native support for 1080p. De bare støtter 1080i. (og det gjelder også Samsung og LG sin LCD med full HDTV oppløsning). Hvis du har noen informasjon som tilsier noe annet så er jeg takknemlig. For dette blir jo viktig når PS3 kommer på markedet en gang i løpet av 2007.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på 1080i og 1080p?

5048844[/snapback]

 

Interlaced og progressivt.

Interlaced "lager" hver eneste linje, mens progressivt lager først de partall-linjene og så de oddetall-linjene (eller var det omvendt? :confused:)

 

Jeg syns personlig at den Philips-skjermen som har 1080i/p er dårlig, bildene på den er ikke gode i det hele tatt sammenliknet med f.eks. Pioneer 436 eller Hitachi 42PD7200 spør du meg.

Lenke til kommentar
Jeg syns personlig at den Philips-skjermen som har 1080i/p er dårlig, bildene på den er ikke gode i det hele tatt sammenliknet med f.eks. Pioneer 436 eller Hitachi 42PD7200 spør du meg.

5048859[/snapback]

 

Å nevne PD7200 i samme setning som 436 er vel som å nevnte opp Erna Solberg i samme sleng som man nevner Jennifer Lopez, Pamela Anderson når man snakker om damer.

 

42PD7200 er ikke noe særlig. Alt for mye graderinger når ting beveger seg.

 

Men du er vel Expert ansatt og da er du vel forpliktet til å si det ;-) (høy BF <> gode produkter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...