Gå til innhold

Oppgradere til WoW, cpu+hk+ram+gpu+psu


Anbefalte innlegg

En kompis av meg har kjøpt seg en brukt pc, 4 år gammel (spør meg ikke hvordan han fant på det), for å oppgradere den til å spille wow.

 

Aller først finner jeg System Requirements

* 800 MHz or higher CPU

* 256 MB or more of RAM

* 32 MB 3D graphics card with hardware transform and lighting, such as GeForce 2 or better

* 5 GB or more of available hard drive space

* DirectX® 9.0c or above

* A 56k or higher modem with an Internet connection

Jeg har ikke stort mer info på maskinen foreløpig, skal snakke mer med han om det i morgen, men jeg tar utgangspunkt i at cpu er for dårlig, ram er SDR-SDRAM og at skjermkortet er helt rævva (om harddisk aner jeg verken hva han har eller hva han har behov for, men det er ikke det mest viktige i første omgang). Derfor trenger vi ny cpu, nytt hk, ny ram og nytt skjermkort, samt ny strømforsyning, da den gamle neppe drar alt det knirkefritt.

 

Nå er han så heldig at en felles kompis av oss nylig har oppgradert, og dermed trolig kunne ha solgt de gamle tingene sine, som består av (her er også mine opplysninger noe unøyaktige for øyeblikket):

* Intel Pentium 4 2.4 GHz 533MHz buss

* Hovedkort (tror det er Abit, IC-7 kanskje - skal høre)

* 512MB (2*256MB) DDR-SDRAM (skal høre om frekvens, regner med det er PC3200 eller PC2700)

* GeForce 4 Ti 4200SE 64MB (mener jeg å huske han sa)

* Strømforsyning som er så ustabil at den hører hjemme på dynga - denne skal IKKE kjøpes

 

Om dette, fikk jeg av eieren kommentaren "ja, det funker jo greit å spille wow på, bare at det hakker litt under store raids". Dette er lite ønskelig, og vi lurer derfor på om dette kan være ram- eller skjermkortproblem? (dersom det er ram, og ramen er PC3200, kunne jeg kanskje være interessert i å kjøpe dem selv)

 

Ellers er det ikke mye å si om det oppsettet, annet enn at han trolig får det for en slikk og ingenting, da han opprinnelig egentlig hadde tenkt å gi det bort. Tror kanskje det er ca. 2-2,5 år gammelt. Spørsmålet er bare om han bør droppe noe av det for å unngå hakking, samt hvilken psu han burde kjøpe.

 

Holder f.eks. denne til det oppsettet (blir neppe snakk om noen flere oppgraderinger av denne maskinen noen gang), er den noenlunde stille og stabil, eller burde han velge en annen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...