Gå til innhold

Hvordan lage "skyte-efekt"?


Anbefalte innlegg

Som topic sier. Har laget et par filmer før, og det ser så tamt ut når folk står å skyter og det ikke skjer noe når dem skyter. Så jeg lurer på hvordan man lager (eventuelt hvilke program jeg trenger for å gjøre dette) skyte-efekt, fks. når man skyter så kommer det litt røyk fra geværet og der man treffer på bakken kommer det en steinsprut. Steinspruten går kanskje ikke ann å lage i no program, men ta gjerne med tips om hvprdan jeg kan lage den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som topic sier. Har laget et par filmer før, og det ser så tamt ut når folk står å skyter og det ikke skjer noe når dem skyter. Så jeg lurer på hvordan man lager (eventuelt hvilke program jeg trenger for å gjøre dette) skyte-efekt, fks. når man skyter så kommer det litt røyk fra geværet og der man treffer på bakken kommer det en steinsprut. Steinspruten går kanskje ikke ann å lage i no program, men ta gjerne med tips om hvprdan jeg kan lage den.

5035192[/snapback]

 

Kan vel bruke alam dv til å lage den skyteeffekten.

Lenke til kommentar

jeg vet spielberg brukte en liten planke med støv/grus på liggende over en liten stein elns når han skulle simulere at folk skøyt etter folk som sprang (ok, dette var i sandområder).

 

"Skuespilleren" (tror det var en kompis av ham elns) tråkket simpelthen på planken når han sprang, slik at støvet ble slynget litt opp bak ham så det så ut som kulene suste rundt beina hans.

 

Ellers tror jeg ikke det er så utrolig store effekter av at kuler treffer ting. Vurdert "løskrutt"? dvs. ladete patroner som er klemt sammen i front? d.v.s. uten prosjektil? Det blir plutselig mye mer seriøst og ikke minst farligere å håndtere, men det er en måte å gjøre det på.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Denne posten burde vel ha vært på foto delen av forumet?

 

Ivertfall; Det med plankene som ble nevnt over funker kjempebra, og det er veldig lett å lage. Tenk deg at du setter det opp som en kattapult med sand på den ene siden.

 

Hvis du vil at det skal se ut som noen skyter i bakken, så fant jeg og en kameraet ut hvordan du kan gjøre det. Dette fungerer best når det er snø:

- Ta en musefelle hvor du binder fast en trå til utløseren (der hvor osten skal ligge)

- Så tepier du igjenn inni den slags firkanten som moser musen når felle går av, slik at den ikke blir hul (Skal ligne mer på en katapult).

- Så setter du denne musefella nedi snøen og trekker i snoren når du vil at snøen skal fly opp i lufta :)

 

Prøvd deg litt frem med å putte musefella nedi snøen, fordi det funker ikke alltid like bra. Og husk å passe på fingra dine ;)

Lenke til kommentar
Denne posten burde vel ha vært på foto delen av forumet?

 

Veit ikke det men, det er jo i forbindelse med film. Er det ikke?

Vel samma det.

 

Musefelle trikset må vel nesten funke bra? Og da kommer ikke spruten bare når "skuespilleren" tramper eller setter foten på bakken. Skal ut i morra å prøve begge to. Håper det funker. :p

Endret av aleks tho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...