Gå til innhold

Super Bærbar til Minipris Hva tror dere!!!!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Alle sammen

 

Fremdeles er det usikkert. _Han har riktig nok tatt kontakt og svarer at det ikke er mulig med oppkrav fra storbritania til norge, kommer da med alternativene overførsel av penger eller betaling via 3 parts firma se på denne linken. http://www.global-escrow.net/

 

men likevel er jeg ikke sikker, lurer faktisk på og trekke meg ut om qxl lar meg få gjøre det, forskudd er ikke et alternativ uten at jeg har varen først.

 

har fristet han/hun med 500 extra om han sender med faktura, men regner ikke med at han/hun går med på det. Vel vi får se hva som skjer

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-26 16:19, dahlfr skrev:

Jeg har venner i London. Så hvis du trekker deg så kan jeg få de til å kjøpe den til meg, så slipper du problemer med qxl....


FRD


 

Hei

 

Mulighetene for at jeg trekker meg er 50/50. venter på et svar fra QXL anngående et 3 parts firma som hjelper til med sånne saker. Jeg inbetaler til deres konto og selger får beskjed om at jeg har gjort det. videre så sender selger varen og jeg får et viss antall dager og gå over varen. er jeg fornøyd gir jeg beskjed om det og pengene blir overført til selger, visst ikke blir transaksjonen stoppet og jeg sender tilbake varen......pengene blir så tilbakeført til meg, men selvfølgelig er det et honorar som må betales til dette firma på hele 4% av salgs summen.

Lenke til kommentar

Dette firmaet høres jo bra ut, særlig hvis QXL selv anbefaler det. Husk allikevel at det ikke er noen garanti mot at du faktisk får en fullt fungerende maskin. Er det ikke lettere om denne personen sender maskinene fra london til en person her i norge, som du dermed møter personlig (på et 'sikkert' sted, selvsagt :wink: så du får sjekket at alt er i orden? Hvis personen virkelig sitter med 5 laptops (har mine tvil) så må han jo ha tenkt over denne muligheten? Hvis ikke er han jo bare en stor idiot, hvis han forventer at alle fem kjøperne skal tro på ham uten tvil.

 

Når det er sagt, for et år siden gjorde jeg et lignende scoop, om enn ikke like godt :smile: Jeg vant en auksjon på en maskin som kostet 26 tusen over disk, og kjøpte den med kontrakt, garanti, ekstra batteri og en personlig garanti/kontrakt fra selgeren. Han viste seg å være en fullt ut seriøs selger, som kjøpte nye maskiner fra konkursbo/webshops, og solgte de videre. Møtte ham personlig (på min arbeidsplass), og maskinen fungerer til dags dato 100%. Veldig fornøyd. Så det er ikke _bare_ svindlere på QXL.

 

Denne personen her, derimot, vet jeg selvsagt ingenting om. Ta dine forhåndsregler er mitt råd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-29 12:56, Dragen skrev:

Jeg er også en av de som kanskje skal kjøpe den pc'n her. Så hvis du vil kan vi kansje dele på kostnadene?

og risikoen...




 

Hei

 

Saken er nå lagt på is. kom i kontakt med en av de andre som var bud vinner på denne auksjonen. Han kalte maskinen en luft toshiba og ville ikke fullføre transaksjonen. mente at selger motsa seg selv hele tiden. Det merklige med dette 3parts firma er at det ikke er noen mulighet til og ta kontakt med dem foruten et spørsmål skjema. Dette gjorde meg enda mere usikker og jeg har derfor bestemt meg ofr og droppe denne og heller kjøpe en Butikk ny maskin. Dersom noenhar lyst til og overta, så legg igjen en beskjed her så setter jeg vedkommende i kontakt med selger.

Lenke til kommentar

Når du får en så bra pris, så må man jo selvfølgelig ta i betraktning at det er mulig kjøpet ikke blir noe av pga hans svindel forsøk. Kjøpte på ØXL en 42" Thoshiba Plasma skjerm for 15000 NOK. Visstnok i orginal forpakkning og med kvittering. Den koster jo over 60000 i Norge. Varen skulle befinne seg i Sverige. Må ikke tro at det ble noe av det kjøpet. Personen solgte visst 10 stk skjermer * 4 forskjellige merker. Lurer på om det var noen som faktisk betalte forskudd???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...