Gå til innhold

Blokkere gjentatte påloggingsforsøk til SSHD


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å begrense antall oppkoblinger til ssh-tjeneren min. Jeg har prøvd diverse, men når jeg tester får jeg likevel koble til akkurat hvor mange ganger jeg vil til ssh-tjeneren uten at iptables stopper meg (her mer enn 3 ganger i minuttet går fint).

 

Jeg har prøvd diverse løsninger, men får det altså ikke til å fungere. Dette er et eksempel på det jeg har prøvd.

 

iptables -A INPUT -p tcp --dport 22 -m limit --limit 1/minute --limit-burst 3 -j REJECT

 

Håper at noen kan komme med noen gode inspill. Kanskje også andre tips, gjerne med eksempler på hvordan jeg kan sikre SSH-tjeneren min. SSH-tjeneren er selvsagt allerede beskyttet ved at kun noen valgte IP-er kan koble til :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SSH-tjeneren er selvsagt allerede beskyttet ved at kun noen valgte IP-er kan koble til :).

5032490[/snapback]

Da ser jeg ikke helt at dette skal være et problem. Da kommer de jo ikke lenger enn til at de blir rejectet der.

 

Så lenge du kun tillater visse IP-adresser og visse brukernavn, tror jeg du skal være sikret.

Lenke til kommentar

Det har jeg faktisk allerede gjort. Eksempelet over er omgjort slik at det bruker port 22, mens jeg bruker en annen port :). Jeg skrev port 22 kun for å gjøre eksempelet klarere.

 

Er det ingen som vet hva som er gale med iptables-kommandoen? Linjen ligger nesten helt på toppen i iptables-reglene, altså før andre SSHD-ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...