Gå til innhold

hakking i bW2 med 7800GTX

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789
Skrevet

Hei.

jeg har en X2 4200 på et asus a8n sli hk.

2gb ram

og XFX 7800gtx.

det hakker i black and white 2, det kan da ikke vere mulig.!?!?

takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis det ikke er driver feil eller lignende ville jeg trodd det er prosessoren. Den er ikke spesielt god til gaming og black and white 2 er vell neseten som et straegispill og stratiegispill krever MYE av cpu. x2 4200+ yter vel ca det samme som en 3000/3200+. Men at det småhakker kan vel tenkes. :roll:

Prøv å skru opp oppløsningen og se om det bir MYE dårligere. Hvis det er nesten akkurat samme fps, så er det cpu. høy Oppløsningen krever mye av skjermkort og lav mye av cpu.

Mål fps med fraps.

Endret av andrull
Gjest Slettet+981234789
Skrevet

kjører 1280x1024

x2 yter da ikke noe dårligere en andre,, den yter like bra som en singel core cpu på 4,2Ghz

kanskje det blir bedre hvis jeg skrur av den ene coren?

Skrevet

andrull:

Kan ikke mene seriøst at en dualcore 4200+ cpu skal være for lite for å spille dagens spill. Og sammen med 2GB ram og det kraftigstre skjermkortet det er å få tak i atm, så må feilen ligge et annet sted. Får en til å lure på kass gude-hardware spillutviklerene sitter med..

Gjest Slettet+981234789
Skrevet

noen som har noen tips til hva det kan vere? har de nyste nvidia driverne 81.85

holder en knapp på disable den ene coren... men vet ikke hvordan man gjør det, og hvis man gjør det kan man bare skru den på etter på igjen?

Gjest Slettet+981234789
Skrevet

harddisk, hovordan kan den gjøre det?

Skrevet (endret)

Googlet litt rundt og ser flere folk med problemer med lav fps i B&W2. Noen av de hevder imidlertidig at dette er et ram-problem, noe som får meg til å lure på,

-Hva er innstillingene dine i spillet her a?

-Hva slags type ram har du? Ikke at det (burde..) ha noe å si, men bare for å være sikker.

-Og sist men ikke minst, hva slags type hakking er det: jevnt og trutt, eller rykk og napp?

Edit: slått av snoemann... :p

Edit2: brrseb, jeg tror det godt kan være CPUen, ettersom driverne til nVidia ikke støtter så godt om dual-core cpuer per dags dato.

Endret av daniel_984
Gjest Slettet+981234789
Skrevet

jevnt og trutt hakking.... de første sec funker det glatt med så,,, blir det dårligere... memory leak i bw2?

har alt på max i spillet med 1280x1024.... prøvde å skru av AA med det ble ikke bedre.

hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg skrur av den ene coren så kan jeg finne fort ut om det er cpu...

Skrevet (endret)

Tror ikke det har så mye å si, ettersom den ikke bruker begge fullt ut... Eller er jeg på vidda nå..?

Vet bare at de nye driverne til ATi skulle legge opp for bedre dual-core resultater i spill. Noe som tilsier at gamle drivere kanskje ikke er like gode... Noe som i mine ører høres ut som at CPUen din er flaskehalsen.. Men ikke ta dette for fast fisk, er veldig usikker her..

Edit: Prøvd å skru ned oppløsning i det hele tatt?

Edit2: Prøv å lese her

Edit3: Ok, har du prøvd å slå av ting som "dynamic shadow", 2.0 shader og annet som ikek skrur seg av selv om innst er "low"?

Endret av daniel_984
Gjest Slettet+981234789
Skrevet
Hehe, det gjør det nok helt sikkert, men inntil da kan man jo tweake spille for det det er verdt.. ;)

5026933[/snapback]

det gidder jeg ikke.. jeg kjøper ikke n sånn maskin for og tweake spilla. det får da vere grenser..

men har hørt at andre spill har prob når begge corene står på.

Skrevet
Hehe, det gjør det nok helt sikkert, men inntil da kan man jo tweake spille for det det er verdt.. ;)

5026933[/snapback]

det gidder jeg ikke.. jeg kjøper ikke n sånn maskin for og tweake spilla. det får da vere grenser..

men har hørt at andre spill har prob når begge corene står på.

5026942[/snapback]

Da jeg skrev tweake spill, mente jeg ingenting mer enn å justere grafikken i spillet til det når en passelig standard. Ikke gå inn i noen fil å begynne å legge til kommandoer.

Å tweake kan vel sees på to måter da antar jeg..

Gjest Slettet+981234789
Skrevet

jaja men uansett... kjøper jeg en sån data kjøper jeg den ikke for å spille spil på midels grafikk. sier seg selv at jeg burde kjøre full guffe på alt... ingen ting bortsett fra BW2 har stoppet meg til nå.

Skrevet
My guess : Patch til spillet kommer etterhvert :p

5026931[/snapback]

faktisk så har det vært ute en patch sia før helga, og den er på over 100mb, så det kan være lurt å laste den ned så fort som mulig, spesielt da gamle savegames ikke funker med den

Skrevet
NIrD  i dag, 00:50 Post #3 

kjører 1280x1024

x2 yter da ikke noe dårligere en andre,, den yter like bra som en singel core cpu på 4,2Ghz

kanskje det blir bedre hvis jeg skrur av den ene coren?

Ja det var kanskje litt vel optimistisk, den bør yte som en 2,2Ghz singelcore i spill.

Men det er en del som sliter litt med spillytelse på dualcore, og det kan nok i mange tilfeller fikses med patcher fra spillprodusenten.

Vil anbefale deg en titt i feks denne tråden:X2 bug tråden

Det finnes en generell fix fra Microsoft som det bla snakkes om i den tråden, som gjør at Windows fordeler oppgavene på en bedre måte. Der finner du sikkert også svar på hvordan å kjøre alt på ene kjernen.

(Hvis du ikke gidder og tweeke hverken spill eller HW, skulle du nok ventet med dualcore. Det er jo en kjent sak at dagens spill ikke alltid takler det like bra :tease:)

Skrevet

Når det er sagt, så er B&W 2 en ganske buggy affære. Og siden siste skjermdriver tydeligvis ikke hjalp, så har jeg bare et par forslag: Last ned en tweak for å tvinge GPU til å bruke pixelshader 2.0 istedet for 3. Det har hjulpet mange med 6800/6600-kort, sikkert 7800 også..

Det andre alternativet er å vente på en offesiell patch fra Lionhead. Med alle problemene som har vært siden spillet ble sluppet, så bør de ta problemene på alvor og skynde seg med den nye patchen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...