Gå til innhold

Pioneer DVR-630H og Force D-Master 1122s [LØST]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei folkens,

Svigerfaren min har kjøpt seg en Pioneer DVR-630H som han skal bruke med satelitt-tuneren Force D-Master 1122s som han har hatt noen år. Han er ikke så teknisk av seg og har derfor spurt meg om hjelp. Jeg har lite erfaring med denne type utstyr, men har brukt google flittig de siste dagene.

Han vil gjerne bruke Guide Plus+ (EPG). Dette er ikke støttet i Norge, men jeg har lest at hvis man har parabol kan man laste ned ERG-data gjennom tysk Eurosport. Er dette riktig?

Jeg har satt opp G-link kabel fra Pioneer'n til Force'n (har aktivert IR-blast) og latt den "overføre" data over natta. Det står ERG på displayet på Pioneer'n av og til. Til tross for dette finner jeg ingen programinformasjon når når jeg går inn på Guiden. Må jeg få til dette før jeg kan styre Force'n med Pioneer'n? Kan overføringen ta over 24 timer?

Jeg har imidlertid fått programmert Force'n til å styre Pioneer'n med IR-blast, men svigerfar vil absolutt bruke Guiden på Pioneer'n. Da er de vel kompatible andre veien også?

Han vil også gjerne se en kanal mens han tar opp fra en annen. Jeg har sagt at dette ikke er mulig med parabol, kun med kabel TV. Har jeg rett?

Håper noen kan hjelpe meg på vei :)

EDIT: Løste problemet selv

Endret av mikis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...