hemo Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Er det nokon som veit korleis eg kan få spelt av .avi- og .m2v-filer i Apple iTunes 6?
morra Skrevet 15. oktober 2005 Skrevet 15. oktober 2005 Såvidt jeg vet går det ikke å spille av video i iTunes, men i den medfølgende QuickTime-spilleren.
hemo Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Skrevet 16. oktober 2005 Apple iTunes 6 har støtte for video! Les blogginnlegget mitt om dette, her. Du kan legga til .mpg-video i samlinga di. Du kjem til å kunne kjøpa fimsnuttar, TV-seriar og musikkvideo på iTMS. Du kan abonnera på (lasta ned og visa) videobloggar (det ligg alt ute fleire gode).
Blåbær Skrevet 17. oktober 2005 Skrevet 17. oktober 2005 Apple iTunes 6 har støtte for video!Les blogginnlegget mitt om dette, her. Du kan legga til .mpg-video i samlinga di. Du kjem til å kunne kjøpa fimsnuttar, TV-seriar og musikkvideo på iTMS. Du kan abonnera på (lasta ned og visa) videobloggar (det ligg alt ute fleire gode). 5016749[/snapback] det jeg vet med avi og wav, for den saks skyld er at det ikke er egne filformater men pakken rundt det, f.eks er divx filmer pakket rundt i avi formatet, som mp3 kan være pakket som wav fil. Dermed må du ha mp3 codec for å spille wav filen eller divx codec for å spille avi filen. Håper du forstod systemet litt bedre. Jeg kjenner ikke til itunes og kommer aldri til å bruke den. Så mitt råd er å skaffe deg flere store codec pakker slik at du skal ha mulighet til å spille av flest mulig filmer. (dette gjelder vanlige filmavspillere, hva apple har drevet på med kan jeg ikke si noe om)
hemo Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Skrevet 17. oktober 2005 Ja, joda.. Eg har rett kodek installert på PCen, for både wmp10 og mpc spelar av filene utan problem. Kluet er at iTunes nekter. Sjølv har eg anbefalt folk å bruka iTunes, fordi der "fungerer bare ting", utan vidare kluss eller plugin. Med versjon 6 kom støtte for video (i sjølve iTunes, altså - ikkje bare det at Quicktime er inkludert), og folk begynner å fylla opp musikkbiblioteket sitt med musikkvideo og TV-seriar. Folk puttar no inn både filmsnuttar dei har kjøpt på iTMS og som dei har laga sjølv (henta frå DVD, bonusmateriale på kjøpte CDar og opptak frå TV-sendingar). Dette skal altså inn i iTunes, alt i hop...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå