Gå til innhold

Engelsk MCE 2005 og norsk EGP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har engelsk versjon av MCE 2005. Det skal iflg en del websider bli mulig for engelsk versjon, å få lastet ned norsk EPG koder. Noen som kjenner til når dette blir tilgjenglig ? Blir dette evt ett tillegg man må installere ?

5005511[/snapback]

 

MCE Rollup 2 er nå sluppet på Windows Update og denne oppdateringen gir tilgang til norsk EPG og Online Sportlight også i den engelske versjonen av MCE.

 

Se vår artikkel her:

http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=19

Endret av MCPC.no
Lenke til kommentar
Jeg har engelsk versjon av MCE 2005. Det skal iflg en del websider bli mulig for engelsk versjon, å få lastet ned norsk EPG koder. Noen som kjenner til når dette blir tilgjenglig ? Blir dette evt ett tillegg man må installere ?

5005511[/snapback]

 

MCE Rollup 2 er nå sluppet på Windows Update og denne oppdateringen gir tilgang til norsk EPG og Online Sportlight også i den engelske versjonen av MCE.

 

Se vår artikkel her:

http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=19

5005587[/snapback]

Det

 

 

Ja, jeg lastet ned Rollup 2 fra Windows update nå. Nors EPG informasjon fortsatt ikke mulig å laste ned. Off. Blir vel bare nødt til å kjøpe den norske versjonen da. Det burde vært undødvendig.

Lenke til kommentar
Ja, jeg lastet ned Rollup 2 fra Windows update nå. Nors EPG informasjon fortsatt ikke mulig å laste ned. Off. Blir vel bare nødt til å kjøpe den norske versjonen da. Det burde vært undødvendig.

5008515[/snapback]

 

Rollup 2 gir norsk EPG og Online Spotlight i den egelske versjonen av MCE. Dette har vi testet ut.

 

Sjekk at alle innstillinger er satt til norsk:

Start -> Control Panel -> Date, Time, Language and Regional Options -> Regional and Language Options.

 

Sett alt til norsk under alle skillearkene.

 

Prøv så å laste ned norsk EPG en gang til...

Lenke til kommentar
Ja, jeg lastet ned Rollup 2 fra Windows update nå. Nors EPG informasjon fortsatt ikke mulig å laste ned. Off. Blir vel bare nødt til å kjøpe den norske versjonen da. Det burde vært undødvendig.

5008515[/snapback]

 

Rollup 2 gir norsk EPG og Online Spotlight i den egelske versjonen av MCE. Dette har vi testet ut.

 

Sjekk at alle innstillinger er satt til norsk:

Start -> Control Panel -> Date, Time, Language and Regional Options -> Regional and Language Options.

 

Sett alt til norsk under alle skillearkene.

 

Prøv så å laste ned norsk EPG en gang til...

5008617[/snapback]

 

 

Jeg har online spotlight på norsk, men får fortsatt ikke norsk EPG. Alle instillinger står til norsk. Får bare "TV Programguide listings are not available for your country region". Har prøvd forskjellige "postal code" uten hell. (I tilfelle alle ikke vare registrert av en eller annen grunn. Merkelig.

Lenke til kommentar
Jeg har online spotlight på norsk, men får fortsatt ikke norsk EPG. Alle instillinger står til norsk. Får bare  "TV Programguide listings are not available for your country region". Har prøvd forskjellige "postal code" uten hell. (I tilfelle alle ikke vare registrert av en eller annen grunn. Merkelig.

5008690[/snapback]

 

Har du kabel, parabol eller vanlig antenne?

 

Når du prøver å laste ned EPG, gjør du dette fra Innstillinger -> TV ->TV-guide -> Konfigurer TV-guideoppføringer ?

Prøv i så fall: Innstillinger -> TV -> Konfigurer TV signal. Dette vil konfigurere innstillingene for antenne og EPG, samt stille inn kanalene på nytt.

Lenke til kommentar
Har akkurat samme problem, har engelsk mc2005, men får ikke epg til å fungere, online spotlights funker som bare det. Så det ser ikke ut som det funker helt knirkefritt helt enda  :no:

5009893[/snapback]

 

Prøv dette som foreslås på en post fra DinSide:

http://www.dinside.no/php/debatt.php?iid=271824

5009921[/snapback]

 

Funka ikke det heller, får forsatt opp at det ikke finnes guide for dette landet eller regionen, har prøvd flere forskjellige postnummere nå, men ser ikke ut til å hjelpe :(

Lenke til kommentar
Jeg har også samme problem. Ingen norsk EPG, selv om online spotlights fungerer på norsk (selv om det tar laaaang tid å få opp online spotlights til tross for 1MB/1MB SHDSL).

5017358[/snapback]

 

Har vært i kontakt med en stor PC bygger i dag. De påstår at det er Microsoft som har problemer med tjenesten som skal distribuere EPG informasjon. De hevdet det gjelder både norsk og engelsk språlig MCE. Microsoft jobber visst med saken, så da blir det forhåpentligvis en ordning på det etter hvert. Tjenesten har visst fungert sporadisk .

Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med en stor PC bygger i dag. De påstår at det er Microsoft som har problemer med tjenesten som skal distribuere EPG informasjon. De hevdet det gjelder både norsk og engelsk språlig MCE. Microsoft jobber visst med saken, så da blir det forhåpentligvis en ordning på det etter hvert. Tjenesten har visst fungert sporadisk .

5018828[/snapback]

 

Takk for nyttig informasjon om dette. Utrolig irriterende! Går man på MCE-siten til Microsoft Norge er det svært lite informasjon om dette, og mange av linkene under Hvordan Komme i Gang går til samme høyst generelle engelskspråklige side. Tydelig at Microsoft Norge ikke akkurat har 100% fokus på dette.

 

Vi får vel bare prøve ca. en gang om dagen og så rapportere videre utvikling i denne tråden. Jeg har i alle fall norske innstillinger overalt i XP og IE, Update Rollup 2 installert. Og ikke hatt norsk EPG så mye som ett sekund.

Endret av guge
Lenke til kommentar

Takk for nyttig informasjon om dette. Utrolig irriterende! Går man på MCE-siten til Microsoft Norge er det svært lite informasjon om dette, og mange av linkene under Hvordan Komme i Gang går til samme høyst generelle engelskspråklige side. Tydelig at Microsoft Norge ikke akkurat har 100% fokus på dette.

 

Vi får vel bare prøve ca. en gang om dagen og så rapportere videre utvikling i denne tråden. Jeg har i alle fall norske innstillinger overalt i XP og IE, Update Rollup 2 installert. Og ikke hatt norsk EPG så mye som ett sekund.

5019089[/snapback]

 

 

Håper dere gir beskjed hvis dere får det til å fungere :)

Lenke til kommentar

Takk for nyttig informasjon om dette. Utrolig irriterende! Går man på MCE-siten til Microsoft Norge er det svært lite informasjon om dette, og mange av linkene under Hvordan Komme i Gang går til samme høyst generelle engelskspråklige side. Tydelig at Microsoft Norge ikke akkurat har 100% fokus på dette.

 

Vi får vel bare prøve ca. en gang om dagen og så rapportere videre utvikling i denne tråden. Jeg har i alle fall norske innstillinger overalt i XP og IE, Update Rollup 2 installert. Og ikke hatt norsk EPG så mye som ett sekund.

5019089[/snapback]

 

 

Håper dere gir beskjed hvis dere får det til å fungere :)

5019287[/snapback]

Jeg fkk norsk EPG til å fungere den 14 oktober på min engelske installasjon, da tjenesten ble lansert i Norge. I helgen som var formaterte jeg maskinen og la inn MCE 2005 på nytt, grunnet oppgradering av hovedkort og cpu. Etter det får ikke jeg heller EPG til å fungere.

 

Så det er nok Microsoft som har et problem med sin tjeneste.

Lenke til kommentar

Det fungerer ikke for meg.

 

Jeg fikk også ett annet og litt mer bekymringsverdig problem når jeg installerte rollup'en. Får ikke tuna inn kanaler lenger.. Når rollup'en fra m$ kom ut installerte jeg den og sletta kanalene for å søke opp på nytt. Siden da har jeg ikke fått inn noen kanaler.

 

Jeg har deinstallert rollupen, men det virker som om noe henger igjen.

 

Noen som har tips om dette?

Lenke til kommentar

Nå fungerer norsk EPG for meg. Underlig at enkelte kanaler ikke er med, men flott funksjonalitet for de som er der. MTV er en av de som ikke er med, skulle gjerne tatt opp Pimp My Ride uten å måtte se alt det andre tøvet.

 

Online Spot fungerer ikke i øyeblikket hos meg, men det har fungert før. Den står veldig lenge og ser ut som om den laster, så går den tilbake til hovedmenyen uten å vise feilmelding eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...