Gå til innhold

Treig HD og små bråkete :(


pruntox

Anbefalte innlegg

okei..

Kjøpte meg en ny HD for en stund siden:

 

Maxtor MaXline III 300gb SATA

16mb 7200RPM NCQ

 

Problemet er vel at den kan bråke slik at det nesten høres ut som det er noe galt med den.. Ihvertfall det venner sier hehe. Det er som en kraftig dirrelyd og høres ut som den jobber skikkelig hardt når den egentlig ikke gjør det. Det er verst når jeg bruker DC++. Når jeg er inne i DC++ og vil foreksempel se en film, så hakker filmen og samme er det viss jeg spiller. Spillet kan henge seg bittelitt opp liksom. Så enten må jeg bare skru av dc eller så må jeg flytte filmen over til den andre disken min. Syns også at denne Maxtor disken var veldig varm iforhold til min andre disk.. kanskje fordi den jobber mer nå men.

 

Så dette er jo et merkelig problem syns nå jeg. HD'n takler ikke se film og dc++ på samme tid, for da hakker filmen i ny og ne. Så bråker den fælt når den jobber.

Uff..... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper "problemet" ditt med DC er at den skal hashe opp alle filene dine.

5003249[/snapback]

 

Kan være problemet det ja, hashing av noen hundre GB tar fryktelig lang tid å spiser mye CPU og Minne. PC'en min blir også treig når jeg hasher, så skal ikke forundre meg om film hakker under hashing.

 

Edit: men DC hasher ikke vær gang du starter det, så er isåfall bare hvis du nettopp har lagt til noen GB i share eller lignende.

Endret av BKB
Lenke til kommentar
Tipper "problemet" ditt med DC er at den skal hashe opp alle filene dine.

5003249[/snapback]

Edit: men DC hasher ikke vær gang du starter det, så er isåfall bare hvis du nettopp har lagt til noen GB i share eller lignende.

5008256[/snapback]

 

Du har en slik progressak på linja nederst i DC++ se om det står noe der. Den vil default fortsette å hashe dersom du ikke har blitt ferdig tidligere, og jeg tror den sjekker om alle mapper som er delt fortsatt finnes når du starter opp programmet.

Lenke til kommentar

Nei den er ferdig og hashe opp de tingene jeg deler. Hmm så litt på Windows Oppgavebehandling og ser ut som DC bruker endel cpu. Kan komme opp i nesten 30. Er jo ikke så mye men... Er jo folk som uploader og så det har vel noe med saken kanskje.

 

Jeg kjørte den maxtor diagnosen og alt fikk Passed men ikke SMART treshold på innstalasjon ett eller annet. Jeg prøvde heller ikke Burn out scan eller no. Skal ta den og..

 

Jeg har tatt ut harddisken ut av kabinettet den bråker mindre nå. Er et vanlig chieftec kabinett.

 

Men det er jo merkelig at man ikke kan se en film engang skikkelig hehe. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...