agail Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 jeg har lan med 3 pcèr, vi deler internett gjennom en router. men bare 2 maskiner får internett. når vi ipconfig /renew på maskinen uten nett får vi denne feilmeldingen: Det oppstod en feil under fornyelse grensenittet lokal tilkobling kontakte DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt hva skal vi gjøre?
Flexo Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Ser at denne posten blei starta for ei tid siden, og det er vel ikke på grunn av at ingen gidder men at ingen har noen gode forslag... Kan du ramse opp IP rekkevidde, nettmaska og lignende... Er det kabelnettverk eller?
Flexo Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Gjentar: Kan du ramse opp IP range'n, nettmaska og lignende.....
StigJakobsen Skrevet 13. oktober 2005 Skrevet 13. oktober 2005 Har du dhcp server kjørende? Hva slags instillinger kjører dhcp serveren på da? Sett statisk ip på maskinen, for å se om det hjelper. Fungerer nettverkskortet og kabel?
agail Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Skrevet 13. oktober 2005 ip rekkevidde,nettmaske? jeg tror ikke jeg har dhcp server kjørende
Elgvenn2 Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 jeg tror ikke jeg har dhcp server kjørende I såfall er det ikke rart du får denne feilmeldingen. Det er DHCP-serveren som deler ut IP-adresser!
agail Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Skrevet 16. oktober 2005 hvordan sjekker jeg om jeg har en dhcp-server kjørende ?
kaza_sc Skrevet 16. oktober 2005 Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Spørsmålet er om maksinen uten nett har statisk ip-adresse fra før, klikk på Min datamaskin -> Mine nettverkssteder -> vis nettverkstilkoblinger -> høyreklikk "lokal nettverkstilkobling" og velg egenskaper velg så egenskaper på Internet Protocol (TCP/IP) , fortell hva som står der (ip adresse registrert , evt DNS adresser), sammenlig med andre maskiner i nettverket og sett den til det samme (mest sannsynligvis "motta ip-adresse automatisk og ditto for DNS- adresser), dersom de andre maskinene har oppgitte ip-adresser setter du det siste tallet til neste ledige .. (edit: litt engelsk blandet inn i forklaringen ><, fritt oversatt fra eget engelsk OS ) Endret 16. oktober 2005 av kaza_sc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå