Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen funker ikke i det hele tatt - frustrert


Anbefalte innlegg

Har en Amd64 shuttle -

 

Vært på en liten tur med pcen, det hele skjedde når jeg først kom fram på mitt første stoppested. Koblet opp pcen og startet opp, pcen startet opp og viftene gikk som det SUSTE(de roer seg ned når de kommer til windows, noe som ikke skjedde da/nå, noe som tyder på at pcen ikke loader windows). Skjermen står bare å blinker grønt, slår seg ikke på, så jeg får ikke skjermbilde. Kompisen min var kjapp med å forklare at pcen din er ødelagt. Jeg i min dype frustrasjon rebota nå en 20 ganger og satt og grein, helt til skjermbilde plutselig kommer, med en feilmelding helt i oppstarten(der hardiskene etc står når du kan gå inn i bios etc.) der står det en feilmelding ang cpu et eller annet, press f1 to continue(jeg har fått denne meldingen -mangen- ganger, og virker ikke som noe er "ødelagt" pga den meldingen akkurat.) trykker f1 og pcen funker som en drøm i ei uke.

 

nå er jeg hjemme, ei uke senere. og DET SAMMA SKJER, det morsomme her, er at etter desperate rebotinger og resettinger, så fikk jeg fean meg skjermbilde, og der var jaggu samma feilmeldinga, når jeg tilsluitt fikk bilde, trykka f1, og der forsvant bildet....for godt. pcen loader ikke windows, skjermen står bare og blinker. Har sjekket at det ikke er skjermen eller skjermkortet. sku dobbeltsjekke med ram fra en annen pc jeg har(som jeg ikke har brukt på lenge) det funket ikke da heller, og når jeg sku bygge den opp så jeg hadde en pc å bruke skjedde det samma, ingen skjermbilde..og den pcen funket fint før.(kan det være minnet?) det er -ingen- visuelle ting på at noen av komponentene ikke skulle fungere. Fatter det ikke, hvorfor fikk jeg skjermbilde i et par sekunder? har 9dobbelt sjekka at alt sitter fast..har og flyttet på jumperne, og tatt ut batteriet..

 

Noen tips til hva jeg kan gjøre FØR jeg sender greia inn?

Endret av everlast-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...