Gå til innhold

Hvordan lage fotomontasje?


Anbefalte innlegg

Hei,

Lurte på om noen hadde et godt tips til hvordan man i photoshop (eller andre programmer) kan på en enkel måte lage en fotomontasje. Jeg skal lage et "minne" til alle som var med på en firmatur. Har ca 20 bilder som jeg kunne tenkt med å få laget f.eks en plakat med disse bildene på. Den gamle, gode manuelle måten er jo å lime bilder på en papplate og ta en fargekopi av dette. Det er dette jeg er ute etter i form av en digital progamvare som gjør samme jobb. Ser for meg at man bare kan merke alle bildene, trykke på en knapp så generes noe slikt som dette. Er dette bare en drøm- en utopi, eller finnes programvaren? Hadde spart meg mye tid....Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Lurte på om noen hadde et godt tips til hvordan man i photoshop (eller andre programmer) kan på en enkel måte lage en fotomontasje. Jeg skal lage et "minne" til alle som var med på en firmatur. Har ca 20 bilder som jeg kunne tenkt med å få laget f.eks en plakat med disse bildene på. Den gamle, gode manuelle måten er jo å lime bilder på en papplate og ta en fargekopi av dette. Det er dette jeg er ute etter i form av en digital progamvare som gjør samme jobb. Ser for meg at man bare kan merke alle bildene, trykke på en knapp så generes noe slikt som dette. Er dette bare en drøm- en utopi, eller finnes programvaren? Hadde spart meg mye tid....Anyone?

I ImageMagick-pakken (gratisprogramvare) finnes kommandoen 'montage', som gjør akkurat

dette i en liten håndvending. Jeg har ikke prøvd den selv, men i følge manual-sida så ser den

ut til å kunne gjøre akkurat slik sammenliming på en enkel måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...