Gå til innhold

Hakking i spill. Skjermkortets feil?


theDurkan

Anbefalte innlegg

Sitter nå med et Gigabyte 6600GT-kort. Problemene kommer ved spilling, når skjermkortet er nødt til å jobbe hardt. Problemet er at spill kjøer knirkefritt i starten, men etter et minutt eller noe, begynner det å hakke, og bildet stopper nesten helt opp. Lyden og spillet generelt fortsetter stort sett. Per 3-4 sekunder av spillet den skal klare, må det 15 sekunder til for å bytte bilde. Først trodde jeg det var varmen, ettersom problemene begynte ettervhert. Etter å ha byttet kjøler, fant jeg ut at det ikke var tilfellet.

 

Har prøvd reinstalasjon av windows og drivere. Noen som har andre forslag til hva som kan være årsaken til hakkinga?

 

Specs ellers er et Gigabyte-HK (kommer ikke på det akkurat i farten), AMd athlon 3200 64bit, 1 gig OCZ-minne. Kan komme med mere spesifikt hvis noen trenger. Ingenting er klokket (enda).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm nå har jeg ikke postet på en lang stund og mulig jeg ikke fikk med meg no siden sist, men minne tror jeg ikke har forandret seg såpass mye.

 

Altså 2Gb til spill? Det er latterlig..vet at BF42 trenger mye minne, så da må jeg BF2 kreve enda mer og kan godt hende at det er tilfelle at det trenger 2GB, men altså det er få spill som minner om BF.

 

Det kan godt være minne problem, men høres ikke helt sånn ut. Tror ikke det er strøm problem heller (hverfall ikke med den PSU'en!) og det høres ikke helt ut som GPU problem heller. Det jeg kan trygt si er at det ikke er varme...uansett om du har bytta kjøler eller ikke.

 

Har du nye drivere forresten? Vet ikke om det vil hjelpe, men er vel verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Hakker i alle spill. Det går greit i starten, men så blir det lagg etter en stund.

 

edit: Spillene jeg hittil har prøvd er Fahrenheit, CS og unreal tournament. CS og UT har jeg spilt helt fint på eldre maskiner med 512mb minne. Så tror ikke minne er synderen her.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Ja 1GB begynner å bli for lite.  De fleste spill vil nok klare seg med det, men nyere spill krever mer.  Er det snakk om bf2 burde man ha 2GB.  Det kommer jo også an på hvilken oppløsning som kjøres.

Kan du backe opp den påstanden? Noe benchmarks å vise til?

prøv bf2 selv så vet du hva han snakker om. 1 GB minne begynner faktisk å gå ut på dato

Lenke til kommentar
Ja, helt sikkert minnet, 1GB er jo sykt lite...... (ironi ja).

Ja 1GB begynner å bli for lite. De fleste spill vil nok klare seg med det, men nyere spill krever mer. Er det snakk om bf2 burde man ha 2GB. Det kommer jo også an på hvilken oppløsning som kjøres.

Nei. Jeg kjører bf2 på full guffe med 1GB RAM. (og det MED WoW kjørende i bakgrunnen!)

Endret av stompy
Lenke til kommentar

Jeg (og en mengde andre) har samme problem. Prøv å Google "6X00GT stuttering" (fyll inn X).

For å gjøre en lang historie kort (har nemlig gjort som deg å byttet ut div. komponenter m.m.), det er skjermkortet som sliter. Kan ikke kalle det noe annet enn en produksjonsfeil som gjelder noen av Nvidia 6X00 kortene :thumbdown: . Det er mulig at det skyldes konflikt mellom feks HK og grafikkort.

Jeg har et softmoddet Radeon 9500@9700 og det takler BF2 på medium innstilling 1024x768 uten hakking (stuttering). Det klare ikke mitt Nvidia 6800GT!

Noen har blitt kvitt hakkingen på AMD maskiner ved å skru av Fast Write i bios (event. i Riva Tuner).

Nå skal jeg reklamere på Nvidia 6800GT kortet. Foreslår du gjør det samme hvis du ikke blir kvitt hakkingen.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja, helt sikkert minnet, 1GB er jo sykt lite...... (ironi ja).

Ja 1GB begynner å bli for lite. De fleste spill vil nok klare seg med det, men nyere spill krever mer. Er det snakk om bf2 burde man ha 2GB. Det kommer jo også an på hvilken oppløsning som kjøres.

Nei. Jeg kjører bf2 på full guffe med 1GB RAM. (og det MED WoW kjørende i bakgrunnen!)

4998625[/snapback]

 

Tror ikke du klarer å kjøre BF2 i 1600x1200 med 4xAA og 8xAF med alt på max, og med wow i bakgrunnen helt knirkefritt. Tror du vil ha ganske mye PF brukt og mye loading fra HD, med bare 1 GB med RAM.

Andre spill som krever 2GB er eks. FEAR.

Lenke til kommentar
Jeg (og en mengde andre) har samme problem. Prøv å Google "6X00GT stuttering" (fyll inn X).

For å gjøre en lang historie kort (har nemlig gjort som deg å byttet ut div. komponenter m.m.), det er skjermkortet som sliter. Kan ikke kalle det noe annet enn en produksjonsfeil som gjelder noen av Nvidia 6X00 kortene  :thumbdown: . Det er mulig at det skyldes konflikt mellom feks HK og grafikkort.

Jeg har et softmoddet Radeon 9500@9700 og det takler BF2 på medium innstilling 1024x768 uten hakking (stuttering). Det klare ikke mitt Nvidia 6800GT!

Noen har blitt kvitt hakkingen på AMD maskiner ved å skru av Fast Write i bios (event. i Riva Tuner).

Nå skal jeg reklamere på Nvidia 6800GT kortet. Foreslår du gjør det samme hvis du ikke blir kvitt hakkingen.

Lykke til!  :thumbup:

4999303[/snapback]

Jeg finner ikke Fast write verken i bios eller Rivatuner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...