Gå til innhold

Inkassovarsel fra Digistore.


Anbefalte innlegg

I Januar bestilte jeg én pakke fra Digistore. Etter noen uheldige opplevelser som seinere førte til økonomiske tap så måtte jeg avbestille ordren. Da var pakken allerede på postkontoret. Så tenkte jeg: "Får vel en inkasso om et en uke da?"

 

Det som er rart, er at jeg får inkassovarsel 23 September!. Er dette i det hele tatt lov, å somle så fælt, kan jo føre til det ene og det andre at det somles på denne måten. Jeg er i grunn innstilt på at jeg må betale den inkassoen, men når det tar så lang tid så føler jeg meg ikke ordentlig behandlet. Hva er deres innspill på dette?

 

Svar mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du selv latt det gå 9 måneder uten å ordne opp eller i det minste ta kontakt med firmaet du skylder penger til har du fint lite å klage over. Og ja, de har lang tid på seg før et krav kan regnes som foreldet. Denne tiden har firmaer for å være beskyttet nettopp mot folk som gir faen i å prøve og ordne opp selv.

Lenke til kommentar

Du sier ingenting om verdien på pakken. Er summen liten kan de jo ha ventet på at du kanskje skulle rydde opp dette før det gikk så langt. Du kan uansett skylde deg selv når du venter så lenge. Som nevnt er det vel 3 år som er grensen for når det kan sendes til Inkasso. Vil vel tippe at du kanskje har fått en purring også.

Uansett så er det fortsatt ditt problem om butikken du har handlet hos har dårlige rutiner for slikt.

Siden det bare har gått litt over 14 dager siden du fikk inkassovarsel så slipper du mest sannsynlig at det går til inkasso om du betaler nå. Dersom du venter til du får inkasso risikerer du betalingsanmerkning. Det er ikke å anbefale selv om den blir slettet når du betaler. Dessuten Inkasso er dyrt.

 

m0rg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...