Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Laster kun 100 kb\s på 8mbit linje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei vet noen hva som kan være problemet jeg får kun lastet ned på 100 kb\s på torrent uansett klient. Jeg har chello ultra, og før hadde jeg chello plus 4mbit og da kunne jeg laste ned på 300kb\s. Jeg har ingen router eller noe sånt kun en switch.

Det kan være at det er en "struing" av linja...

 

Men sjekk en generell nedlastning. eller speedtest hos it-avisen...

Lenke til kommentar

Det er mulig at jeg er på villspor, men mener at standard bittorrentport er 6881.

Vet ikke om det har noe å si, men er vel verdt et forsøk.

Sjekk at du ikke har begrenset nedlastingshastigheten i bittorrent-programmet til 100 kb/s. Sjekk at programmer som f.eks Netlimiter ikke gjør dette.

Kan jo nesten høres ut som det kan være et program som begrenser hastigheten hvis du får akkurat 100 kb/s.

Lenke til kommentar
Det er mulig at jeg er på villspor, men mener at standard bittorrentport er 6881.

Vet ikke om det har noe å si, men er vel verdt et forsøk.

Sjekk at du ikke har begrenset nedlastingshastigheten i bittorrent-programmet til 100 kb/s. Sjekk at programmer som f.eks Netlimiter ikke gjør dette.

Kan jo nesten høres ut som det kan være et program som begrenser hastigheten hvis du får akkurat 100 kb/s.

Ingen nødvendighet å bruke standard porten, er også diverse trackere som blocker denne ;)

Lenke til kommentar

-endre standard porten til noe annet feks 57564

 

Her er noen forslag fra meg...

jeg bruker azerus og det er en stund siden jeg har brukt abc så vet ikke hvilke instillinger du har.

-limit upload speeden din til ca 85% hva maksimal uploaden din er

-sjekk om du har satt på at abc skal koble seg til for mange seeders/leechers samtidig det er faktisk veldig forskjellig hva nettverkskort takler av stress...mange connections er mye stress. Jeg kjører max 600 connections og jeg syntes det er dårlig forhold til et tidligere nettverkskort jeg hadde. Hvis jeg setter på mer så kneler nettverkskortet i noen sek.

-så er det andre ting som feks der du lagrer filen, er det en harddisk som har fra før av mye aktivitet(pagefile...win/programmer ...osv) og kanskje ikke er så rask(5400rpm)?

- lite minne vil jo få harddisken til og jobbe mer. Lite minne? og om harddisken ikke takler det så går nedlastningen treigere

 

kommer ikke på noen flere ting nå...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
...det er faktisk veldig forskjellig hva nettverkskort takler av stress...mange connections er mye stress. Jeg kjører max 600 connections og jeg syntes det er dårlig forhold til et tidligere nettverkskort jeg hadde. Hvis jeg setter på mer så kneler nettverkskortet i noen sek.

 

Fra TomsNetworking: While many people might think that examining Ethernet card's performance is about as fun as watching paint dry, we're going to examine the performance of several NIC cards and see if there is any real difference.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...