Gå til innhold

Hva bruker all rammen min?

Bertelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå bruker jeg 920 MB ram står det i taskmgr. Men hva i huleste bruker all denne rammen? Ting som står på: MediaMonkey, NOD32, Trillian, FireFox.

Disse er programmene som står å surrer hele tiden. Men hvilke av dem bruker så MYE ram? Håper virkelig på svar, kan jo ikke spille eller noe på pc'en nå... :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
her er alle sammen..

Ut fra Taskmanageren din ser jeg at du hadde hatt mye å tjene på en tur innom Start -> Kjør... -> msconfig - og så fjerne de fleste oppstartselementene. Der har du mange prosesser som bruker unødvendig mye minne. msconfig er et lite program i XP som du kan bruke til å deaktivere en del programmer som starter sammen med Windows - programmer som blir lagt inn når du installerer andre programmer. bl. a Nero 7 ;)

Skrevet (endret)
Jeg har da ikke Nero 7, absurde tanker du har pmarius.. :p

Men takk, skal fingre litt innpå msconfig.. :)

Å, ikke? Trodde MNBgmonitor kom med Nero 7, siden den ligger i mappen: C:\Programfiler\Fellesfiler\Ahead\Lib - som blir installert av Nero 7... Ok, jeg får bare himle med øynene av min egen dumhet da... :roll:

Endret av pmarius
Skrevet

Hmmm. Dette tyder på mye programmer ut og inn av maskinen og endel vrakrester som ligger og tar opp minne. For meg ser det såpass uoversiktlig ut at det nesten kan være på tide å vurdere reinstrallasjon av hele skiten.

Skrevet

Hvis du formaterte og reinstallerte for en uke siden var det kanskje ikke noe lurt forslag. Jeg pleier å nøye meg med omtrent annenhvert år, men jeg er litt kresen med hva jeg legger inn av programmer på maskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...