Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg skal lage hjemmeside for en venn av fattern hva gjør jeg


Anbefalte innlegg

Nå for litt siden fikk jeg en forespørsel om å mekke en hjemmeside for bedreiften til en venn av fattern.

 

Siden skal følge disse kriteriene!!!

 

Top domain no, biz, com, net, org eller liknede

Webhotel med nok til 10 sider skrift og bilder

Linker altså flere sider på selve domenet

 

Han jeg skal lage dne for driver et bentilasjonsfirma. All info fikser han selv jeg skal bare stå for config og design på siden. Designet skal ikke være så veldig bra men man skal kunne lese det enkelt og siden skal være inbydene. FRONTPAGE tror jeg holder for behovene hans???

 

I tilegg skal siden være enkel og finne på nettet. Dens akl poppe opp på visse søkeord på sol av yahoo osv. HVORDAN GJØR JEG DETTE???

 

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du kapitulerer til pappaen din og sier at du ikke KAN lage en hjemmeside til kompisen hans. Og at det fins drøssevis med webfirmaer som designer websider til firmaer for en billig penge.

Kan tenke meg samtale på jobben mellom far og kompisen.

 

Kompis (surfer): Wow en sånn her hjemmeside kunne jeg tenkt meg.

Far: Jeg har en sønn hjemme som er datageni (spiller CS 10 timer i døgnet?), skal spørre han.

K: Flott! Han klarer sikkert å "hacke" sammen noe på et par timer!

F: Såklart! Det er jo MIN sønn! Han kan alt med data.

 

Far kommer hjem. Du, mekker du "en sånn der" hjemmeside til jobbkameraten min? (får info om hva kompisen ville ha på sida).

 

Sønn kommer hit.."HJELP pappa har satt meg i en knipe, og stoltheten min tilsier ikke at jeg kan si til ham at det eneste jeg kan er å spille spill på dataen!"

 

Am I right? :smile:

Jeg kan ikke stort mere enn surfing og spilling selv om jeg sitter med PC 10 timer om dagen. Pappa tror jeg er superleethacker. Onkel tror jeg kan gjøre HVA som helst akkurat som de på TV kan. Jeg lar dem bare tro det :smile:

 

_________________

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-20 00:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-20 00:37, Bitex skrev:

Jeg foreslår at du kapitulerer til pappaen din og sier at du ikke KAN lage en hjemmeside til kompisen hans. Kan tenke meg samtale på jobben mellom far og kompisen.


Kompis (surfer): Wow en sånn her hjemmeside kunne jeg tenkt meg.

Far: Jeg har en sønn hjemme som er datageni (spiller CS 10 timer i døgnet?), skal spørre han.

K: Flott! Han klarer sikkert å "hacke" sammen noe på et par timer!

F: Såklart! Det er jo MIN sønn! Han kan alt med data.


Far kommer hjem. Du, mekker du "en sånn der" hjemmeside til jobbkameraten min? (får info om hva kompisen ville ha på sida).


Sønn kommer hit.."HJELP pappa har satt meg i en knipe, og stoltheten min tilsier ikke at jeg kan si til ham at det eneste jeg kan er å spille spill på dataen!"


Am I right? :smile:

Jeg kan ikke stort mere enn surfing og spilling selv om jeg sitter med PC 10 timer om dagen. Pappa tror jeg er superleethacker. Onkel tror jeg kan gjøre HVA som helst akkurat som de på TV kan. Jeg lar dem bare tro det :smile:


_________________

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >
< ! Metalium ruler også.
:evil:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-20 00:39 ]</font>


 

LOL :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Hmm spørs hvor kjapt denne karen vil ha siden sin oppe og stå. Med litt omløp i hodet så skal du kunne klare å lære deg nok html til å sette opp et forslag på noen dager .. uker :smile:. Finn også noen sider/eksempler på nettet og studer hvordan de er konstruert. Bruk Google til å finne noen "how to"-sider. Det er flust av de.

Lenke til kommentar

Alternative kapitulerende svar til fatter'n:

 

A.)

- Jeg har for å være helt ærlig ikke SNØRING når det gjelder web-design. (Med dådyrblikk og angrende tone.)

 

B.)

- Jeg hørte ikke skikkelig etter da du spurte meg. (Satt og spilte CS, var "høy"/"stein"/e.l.):lol:

 

C.)

- Gidder ikke å prøve meg på det. Få han gjerrige kompisen din til å betale noen proffe folk til å gjøre det! (Hadde DU giddet å mekke en bruktbil til en av kameratene mine???)

 

 

 

Annet alternativ:

 

Sende en mail til en Web-design-lærer jeg vet om - [email protected] - og forklar situasjonen. (Spør om tips!!!)

 

:grin: Copyright:The.Arisen.One :grin:

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig - synes ikke man bør lage sider hvis man ikke engang har snøring på HVA man skal bruke. Alle de 1337'e folka bruker jo notepad.exe - men det er som linux, folk bruker det fordi det skal være TØFT og 1337 - og vanskelig for seg selv. Resten av oss som ikke kan såpass bruker windows med photoshop og frontpage - funka for meg iallefall :razz:

 

Anyway, foreslår at du spør noen av cs vennene dine og spør om heller de kan lage hjemmeside, så kanskje du kan være mellom man og tjene på noe du ikke kan. (wow det rimte også :smile:)

Lenke til kommentar

Hvorfor går det ikke an å svare ordentelig og høflig når noen stiller ett spørsmål?? Kanskje ikke dette var det glupeste spørsmålet som har blitt stillt her, men dette skal være ett åpent forum hvor folk for svar på det de lurer på. Alle dere bedrevitende, sjølgode kan la være å komme med disse dumme kommentarene deres, hvis dere ikke har noe fornuftig svar å komme med, så la vær å svar. Dette gjelder:

 

lavizh

Bitex

The.Arisen.One

Krishell

durabit

B|Real

SineTwo

tmx

Ronnyb

Lenke til kommentar

Jeg er rimlig stolt over å være den på forumet som klager MEST over idiotiske topics som: "SE HER FOLKENS!" eller "FAAAAAAEN ")#(?!"=(=?(¤".... Det er direkte teit og bør føre til evt. kick/ban fra forumet. Dessuten er forumet free speech (til en viss grad, warez o.l. er jo frowned upon), så du kan jo egentlig ikke klage når majoriteten av folket på denne tråden er imot deg? Er jo litt off topic - men du spurte hva vi mente du skulle gjøre (og slik du skrev det var du jo direkte håpløs - HJÆLP! VA SKAL E GJØR?) - og svaret vårt er at du bør frasi deg jobben.

 

Men fortell, hva hadde du EGENTLIG tenkt til å gjøre?

Lenke til kommentar

Dette er off-topic, men jeg føler for å si min mening.

 

Problemet er at 80% av innholdet i alle svarene som Athlon Power har fått, dreier seg om "la-oss-drite-ut denne-fyren-som-har-tatt-seg-vann-over-hodet". Dersom man mener at fyren bør si nei til jobben, så sier man det UTEN å komme med masse søppel for å drite ut fyren. Det holder jo som regel at EN sier fra om akkurat det og ikke 10 stykker som gjentar det samme med litt krydder i form av utdriting av fyren.

 

Forumet er selvsagt en plass hvor free speech skal herske, men dersom man ikke har noe fornuftig å komme med, så kan man like godt la vær å svare.

 

Ellers er jeg like blid! :grin:

Lenke til kommentar

Vel kapitulasjon er ikke et alternativ. JEG kan lage side. Jeg spurte bare om synspunkter på for eksempel hvordan man får dem frem på søkemotoren. Jeg akn frontpage noe som jeg tror holder for hans designkrav, jeg kan legge ut sider med ftp og frontpage extensions. DET jeg lurer på er hvor jeg skaffer billig webhotel og hvordan jeg fikser slik at den popper opp på sol yahoo osv.

 

 

Enig med Kntivar om at folk ikke behøver og gjenta hverandre. Antaglib hvis kan jeg mye mer om alt som har emd pc og gjøre en sånn ca halvparten av dere som slnger med leppa.

 

Hvis noen vet hvor WEBHOTELL er billig bra og hvordan jeg får den inn i yahoo sol osv kan dere svare eller skan dere sete dere i et hjørne å sutre litt for dere selv

 

TAKK FOR HJELPEN

Lenke til kommentar

Jeg synes Athlon Power skal ta en prat med denne "kompisen til fatter'n" og forklare situasjonen.

 

At han ikke er durkdreven så det kanskje vil ta litt tid siden han må lære litt underveis (slike ting gjør "proffene" også) og at resultatet kanskje må finpusses en del før det blir helt ferdig.

 

Nå er det en side til en bensinstasjon det er snakk om - og ikke en med dagens siste børsnoteringer og utregninger i henhold til status fra indexreguleringen på valutamarkedet i real-time eller noe lignende.

 

Det beste er å starte med èn enkel side med kanskje et bilde av stasjonen og litt nyttig informasjon som f.eks. adresse og telefonnumre osv. Når det er ferdig godkjent og lagt ut på nett kan man bygge videre med undersider og enda mer informasjon.

 

Etterhvert kommer man på endringer i design og presentasjon som man ønsker å gjøre og før du vet ordet av det administrerer du hele webstedet.

 

Ta det med ro og ikke tenk for stort og komplekst i begynnelsen.

 

Når det gjelder plassering av sidene (tilbyder) bør du forhøre deg litt rundt og se hva som passer best for akkurat dere. Tenker da på muligheter for scripting osv. Det bør også brukes et *.no domene siden *.biz passer bedre til litt større bedrifter/organisasjoner, men det er min personlige mening.

 

Et godt tips er at pris og kvalitet henger litt sammen her, men siden det er en bensinstasjon er vel ikke tidsavbrudd en høy kritisk faktor.

 

La det stå til - er du ikke erfaren med noen spesielle html-editorer bør du prøve ut noen av de enkleste - gjerne FrontPage siden den også finnes på norsk - og ikke overdriv kodingen.

 

Å sette søkeord gjøres som oftest i html-editoren og du kan selv registrere siden hos de forskjellige søkemotorene dersom isp ikke gjøre det for deg.

 

Lykke til videre og lurer du på noe mer - bare spør :smile:

 

[edit:skrifeleiv]

 

[ Denne Melding var redigert av: Dan Hansen på 2002-08-20 14:46 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...