Gå til innhold

Koble front audio med Audigy2 ZS


Anbefalte innlegg

Hei

 

Holder på oppgradere maskinen min, og i den forbindelsen lurte jeg på åssen man kan koble sammen front audion på mitt Chieftec BX series med Audigy2 ZS. Har tatt en titt på kabelen, samt tatt en titt på alle inngangene på lydkorten. Finner ingen mulig kobling. :hmm:

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

 

 

Hilsen

 

 

Jarre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter og funderer på det samme, jeg har et Cooler Master stacker-kabinett. Her er det en "Line out" og en "Mic"-inngang jeg gjerne skulle ha koblet til lydkortet.

 

I manualen til lydkortet er alle de ulike interne tilkoblingsmulighetene listet opp:

 

For audio input (tar ikke med de på bakplata):

CD_IN line-level analog input via 4-pin Molex connector on card

AUX_IN line-level analog input via 4-pin Molex connector on card

TAD line-level analog input via 4-pin Molex connector on card

CD_SPDIF digital input via 2-pin Molex connector on card

 

For audio output:

Ingen tilkoblingsmuligheter utenom de på bakplata.

 

Litt mer detaljert info:

CD Audio connector (CD_IN):

Connects to the Analog Audio output on a CD/DVD-ROM drive using an Analog CD audio cable (available separately). 

 

Aux In connector (AUX_IN):

Connects to the analog output from a CD/DVD-ROM drive. 

 

CD SPDIF connector (CD_SPDIF):

Connects to the digital output from a CD/DVD-ROM drive. 

 

I tillegg er det en kontakt beregnet på frontpanelet som følger med Platinum-utgaven, mon tro om det går an å tjuvlåne noen av disse til mikrofon/utlinje?

 

AD_EXT connector (AD_EXT)  Connects to the AD_EXT connector on the Platinum Drive (included with Audigy 2 ZS Platinum). 

 

I teorien bør det gå, bare man hadde visst hvilke pins som er hva (med mindre det sitter noe elektronikk i fronpanelet da). Gjennom denne går i hvert fall følgende tilkoblinger:

 

Inputs and outputs on front panel

-Two RCA jacks for coaxial SPDIF input and output

-Headphone output and volume control with auto detection via 6.35 mm (1/4-inch) stereo jack

-Shared line-level analog Line/Microphone input (Line In 2/Mic In 2) via 6.35 mm (1/4-inch) stereo jack. Shared input selectable via knob with gain control for microphone.

-Two mini MIDI female connectors for MIDI input and output

-Two RCA jacks for Auxiliary input

-Two optical connectors for optical SPDIF input and output

-FireWire (IEEE 1394) connector for FireWire (IEEE 1394) compatible devices

-Infrared receiver for receiving infrared signals from the remote control. Transmission range within four meters (13 feet) with 15-degree deviation from the center axis.

 

Da er det vel bare å sette igang og søke litt rundt, finner ikke noe dokumentasjon på disse pinnene i manualen... :hmm:

Noen andre som har funnet noe?

Endret av cougar
Lenke til kommentar

Jeg forsket litt på dette for en stund siden da jeg også sitter på et Audigy 2ZS.

 

Som de monopol kongene Creative er har de visstnok sett for seg at alle som trenger audio i fronten på pc'n skaffer seg et av deres frontpanel. :mad:

 

For å unngå å kjøpe et frontpanel av Creative(Som er så godt som umulig å få kjøpt uten å få med et lydkort på kjøpet !! :mad::mad: ) må du ha en liten digitalkonverter som kobles på noen pinner på lydkortet.

 

Denne gjør om det digitale signalet til analogt slik at du kan bruke headphones/mic kontaktene i kabinettets front.

 

Oppskriften på en slik digitalkonverter fant jeg på en webside , men da jeg ikke gidder å bruke timesvis på å finne noen som kan lage kretskort ut av et printskjema , skaffe noen komponenter , og lodde hele greia sammen, så ble konklusjonen at jeg fortsatt får lov til å krype bak pc'n da jeg skal bytte mellom headphones og headset! :mad:

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Dette løses lett ved å ha et USB-tilkobla hodesett!

 

For de som bare skal bytte headset så er det en kjekk løsning(ulempen er at da igjen må du kjøpe et headset til noen hundre kroner) , men for de som f.eks bytter mellom høyttalere og f.eks et par dyre headphones så er det igjen ingen løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...