Gå til innhold

Fremtidige oppgraderinger av maskinen


Anbefalte innlegg

Så da er den i boks bra jobba :thumbup:

 

Kan du forandre timingsene dine i bios så kan du garantert sette opp volten på minnet ditt, og da bør du kunne stramme timinsene dine betraktelig. De brikkene dine skal tåle mengder med volt :p så det skal gå helt greit med 3.0 V f. eks. Og da burde du kunne stramme timingsene betraktelig.

 

Hvis ikke så er det i Biosen noe som heter

MB Intelligent Tweaker (MIT)

Der er det en innstilling som det står DDR voltage control på, den kan du sette til maks (+0,2V)

 

2GB minne er vel bare et "must" hvis du spiller BF2 og helt nye spill i sånn 1600 x 1200 med alle innstillinger på best mulig trodde jeg.

 

Men det kommer jo an på hvor mye penger du skal oppgradere for da :p

Et nytt skjermkort burde jo ivertfall gjøre susen. Og hvis du har råd kan du jo likeså godt bytte HK.

Tror ikke jeg hadde byttet de RAM brikkene der mot et "dårligere" 2GB sett :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke 2gb for å kjøre BF2 med mindre du har et versting skjermkort og et behov for å kjøre alt på høyeste setting. Jeg står fremdeles for det jeg sa, spesielt siden du fikk fiksa ram-brikkene.

 

Bytt ut skjermkort til et brukt verstingkort, slik som en av disse:

 

Gainward 6800Ultra GS til 2500

X800 XT PE

 

Bare et forslag selvfølgelig...

 

Ikke bytt ram'en med det første i alle fall, tweak volten litt, og kjør de på 2-2-2-5? hehe

Lenke til kommentar
Bytt ut skjermkort til et brukt verstingkort, slik som en av disse:

 

Gainward 6800Ultra GS til 2500

X800 XT PE

 

Bare et forslag selvfølgelig...

 

Ikke bytt ram'en med det første i alle fall, tweak volten litt, og kjør de på 2-2-2-5? hehe

Ja hør på Tore, er ikke så mye som skal til.

Kjøp nytt skjermkort og installer windows på ny!

 

Merka du noen forskjell etter at du fikk rammen over på DC?

Lenke til kommentar

Ja!

 

Dessverre får jeg ikke endret på timings :(

 

I BIOS må jeg trykke Ctrl + F1 for å få opp tweaking menyen, men der kan jeg bare velge auto eller manual. Hvis jeg setter den på manual så må alle instillingene stilles manuelt. Har prøvd å sette dem til det Lavalys Everest sier at de står på standard, men da vil ikke maskinen boote... :(

Kommer to lange pip (DRAM error) og så resetter maskinen CMOS og startet vanlig... Med auto med samme instillinger funker det fint... Timings på auto er 3.0-3-3-8 og 2.5-3-3-8

 

Noen ideer?

 

Høres logisk ut det med minne... 1Gb burde vel holde en stund...

 

Og hvilket skjermkort er veien å gå? nVidia GeForce eller ATI X8xx xx?

 

Både jul og bursdag er like rundt hjørnet, og jeg har to HK å selge og skjermkortet når jeg kjøper de nye oppgraderingene, så burde vel ha en 7-8 tusen totalt... :p

 

Takk så mye for svar forresten :)

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Maastillesinn.JPG

CPU.JPG

 

Her ser dere alle mulige stats. Jeg har tydeligvis Winchester, ikke Venice. Og memory timings er i følge en måling 2,5-2-2-5, og ifølge en annen 3-3-3-8, og i følge en tredje 2,5-3-3-8.. Hva skal jeg tro? :p

 

Alle instillingene som dere ser på det første bildet er innstillinger som jeg må stille inn hvis jeg velger manual setting i BIOS... Er ikke mulighet for bare å endre timings...

Lenke til kommentar

210 er stabilt...

 

Hvordan skal jeg få satt den til T1 når jeg ikke får endre på instillingene?

 

Brikkene får 2,5... For lavt?

 

Spørsmålene til slutt er, hvordan kan jeg få endret på timing ol. når jeg må stille på alt? Noen med samme HK der ute som kan svaret? Let me know.

 

Vet dere hvorfor Everest sier 4 forskjellige timings?

 

Minnebrikke 1 (200Mhz @ 3,0-3-3-8)

Minnebrikke 2 (200Mhz @ 2,5-3-3-8)

Minnebrikke 2 (166Mhz @ 2,0-3-3-7)

 

Mens Hammer mener at instillingene er 2,5-2-2-5 (CL - tRCD - tRP - tRAS)

Legg merke til t'ene... Vet ikke hvorfor de er der...

 

Hvorfor har de to minnebrikkene forskjellige timings, og den ene til og med to stykker alene?!

 

Dette er merkelige greier...

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
210 er stabilt...

 

Hvordan skal jeg få satt den til T1 når jeg ikke får endre på instillingene?

 

Brikkene får 2,5... For lavt?

 

Spørsmålene til slutt er, hvordan kan jeg få endret på timing ol. når jeg må stille på alt? Noen med samme HK der ute som kan svaret? Let me know.

 

Vet dere hvorfor Everest sier 4 forskjellige timings?

 

Minnebrikke 1 (200Mhz @ 3,0-3-3-8)

Minnebrikke 2 (200Mhz @ 2,5-3-3-8)

Minnebrikke 2 (166Mhz @ 2,0-3-3-7)

 

Mens Hammer mener at instillingene er 2,5-2-2-5 (CL - tRCD - tRP - tRAS)

Legg merke til t'ene... Vet ikke hvorfor de er der...

 

Hvorfor har de to minnebrikkene forskjellige timings, og den ene til og med to stykker alene?!

 

Dette er merkelige greier...

5001970[/snapback]

 

Hva mener du med å få endret timings når du må stille på alt? :dontgetit:

 

2,5 er nok for lavt ja. Må nok opp mot 3.0V skulle jeg tro. Det må du nesten prøve deg frem på :thumbup:

 

Men jeg tror jeg hadde satt fsben til 200Mhz og så fått ordna alle innstillingene før jeg begyndte å klokke.

 

Everest er litt rart sånn, men det oppgir vel hva brikkene dine skal tåle på de forskjellige frekvensene. Jeg har samme brikkene som du bare i en eldre versjon og her hos meg sier everest også mye rart :!:

 

EDIT: misforstod en hel del :D fikset nå :cool:

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat de samme brikkene som han. Da jeg så det screen print, trodde jeg at noen har hacka inn i pc'en min og tatt det bildet, hehe. Grunnen til at brikkene dine kan vise forskjellige info er nok at du har kjøpt dem separat. Og disse brikkene er ikke pro brikker, og ifølge corsair skal de klare å kjøre på 2.3.3.6. Jeg kjører iallfall dem på det.

 

Edit: Når man setter brikkene inn og starter systemet uten å forandre noe i bios, så vil de brikkene kjøre automatisk med 3.3.3.8 timings. Når du for eksempel ikke har gjort noe i bios, så vil mest sannsynlig 3.3.3.8 være til å stole på. Men jeg er ikke helt sikker.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat de samme brikkene som han. Da jeg så det screen print, trodde jeg at noen har hacka inn i pc'en min og tatt det bildet, hehe. Grunnen til at brikkene dine kan vise forskjellige info er nok at du har kjøpt dem separat. Og disse brikkene er ikke pro brikker, og ifølge corsair skal de klare å kjøre på 2.3.3.6. Jeg kjører iallfall dem på det.

 

Edit: Når man setter brikkene inn og starter systemet uten å forandre noe i bios, så vil de brikkene kjøre automatisk med 3.3.3.8 timings. Når du for eksempel ikke har gjort noe i bios, så vil mest sannsynlig 3.3.3.8 være til å stole på. Men jeg er ikke helt sikker.

5003637[/snapback]

 

Ja det samme skjer hvis jeg setter mine innstillinger på auto. Tror det har litt med å gjøre hvordan brikkene er programerte av Corsair. Mine brikker skal f. eks klare 250Mhz på 2 2 2 5 :D .

Men da må jeg opp med volten noe voldsomt. 3,3-3,4 :cool:

Men trodde ivertfall at han skulle klare T1 og 2 3 3 6 på 3.0 V det må ivertfall være det minste.

 

Samye83: hvor mye volt kjører du dine brikker på da?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Maks jeg kan sette DRAM voltage til er 2,7 (Altså +0.2v)... :(

Har fått satt til DRAM Command til T1 nå... Den kunne settes uten å sette resten til manual.. :)

 

Helt merkelig BIOS egentlig... Elendig for OC.

 

Bilde om hva SiS sier om minnet...

MinneSiS.JPG

 

PS: Ser dere at den ene minnebrikken er produsert i 2159, og den andre i 1999 :p

 

Her er bilde fra Everest:

MinneEverest.jpg

 

Begge programmene sier at BIOSen min er basert på F5 versjonen, selv om det er versjon F9 fra Gigabyte..

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat de samme brikkene som han. Da jeg så det screen print, trodde jeg at noen har hacka inn i pc'en min og tatt det bildet, hehe. Grunnen til at brikkene dine kan vise forskjellige info er nok at du har kjøpt dem separat. Og disse brikkene er ikke pro brikker, og ifølge corsair skal de klare å kjøre på 2.3.3.6. Jeg kjører iallfall dem på det.

 

Edit: Når man setter brikkene inn og starter systemet uten å forandre noe i bios, så vil de brikkene kjøre automatisk med 3.3.3.8 timings. Når du for eksempel ikke har gjort noe i bios, så vil mest sannsynlig 3.3.3.8 være til å stole på. Men jeg er ikke helt sikker.

5003637[/snapback]

 

Ja det samme skjer hvis jeg setter mine innstillinger på auto. Tror det har litt med å gjøre hvordan brikkene er programerte av Corsair. Mine brikker skal f. eks klare 250Mhz på 2 2 2 5 :D .

Men da må jeg opp med volten noe voldsomt. 3,3-3,4 :cool:

Men trodde ivertfall at han skulle klare T1 og 2 3 3 6 på 3.0 V det må ivertfall være det minste.

 

Samye83: hvor mye volt kjører du dine brikker på da?

5003712[/snapback]

 

 

Jeg kjører dem på 2.5v eller 2.6v tror jeg. Har ikke giret dem opp ennå.

Lenke til kommentar
Les dette!

 

Virker som om MANGE har problemer med dette HKet... Uff..

 

Jeg har et MSI K8N Neo2-F liggende, bør jeg bruke det istedenfor?

5005205[/snapback]

 

Ja det MSI kortet har ivertfall en ordentlig BIOS :thumbup:

 

Men command rate T1 i forhold til T2 utgjør vel ca. 1GB i båndbredde, så det bør sparke ganske mye bedre ifra seg nå ja.

 

2,5 2 2 5 da kommer timingsene seg ivertfall betraktelig.

 

Kjører du fremdeles CPUen på 2200MHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...