Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig kontakt med trådløst kort


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg håper noen kan hjelpe meg med en ting:

 

Jeg har kjøpt et trådløst nettverkskort MSI Wireless 11g som jeg ikke klarer å få til å fungere optimalt.

 

Jeg skal bruke dette kortet sammen med en Airport Express basestasjon for å kunne spille iTunes musikk på stueanlegget. Jeg får det til å fungere, men nettverket mister forbindelsen av og til. Kontoret der PCen står og stua der Airporten står er begge i kjelleren, men rommene er adskilt av en murvegg som sikkert svekker signalene ganske mye. Finnes det muligheter for å bytte ut antennen på kortet for å forsterke signalstyrken? Hva slags antenne kan jeg bruke, og hvor kan jeg få kjøpt det? Finnes det noen andre kreative forslag til å løse problemet?

 

Som sagt jeg tror det er murveggen som har skylden for at nettverket hopper av nå og da... :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Murvegger er gode signalbrytere. Nå er det også andre ting som ka forstyrre signalet, tråløse telefoner feks. Det som kan være en enkel vei ut av problemet

er en folengelseskabel til antenna. Dette for å finne beste "lytterforhold",

ofte skal det lite endring som skal til før signalkvaliteten bedres.

Tenk på det som radiosignal og at du må snu, vri, flytte lommeradioen for

å få inn signal.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg tro at det er litt billigere med litt kabel enn en ny antenne.

Jeg et ikke helt sikker på hva den koax pluggen heter som er på

kortet/antenna som du har. Men en anstendig radio-elektro sjappe skulle

kunne hjelpe deg med en skjøtekabel. Eller en mail til Komplett kan bekrefte/

avkrefte om den passer.

Lenke til kommentar

Vil kommentere at jeg reagerer på de stive prisene på antenneforlengelseskabel til trådløst kort hos nettbutikkene.

Lignede kabel med ferdige skrufester for f.eks. mobiltelefonantenne koster rundt 40 kr for 3 meter!

NB! Ledningen jeg nevner med skrufester passer ikke til trådløse nettverkskort, ville bare belyse at prisene på antennekabel til trådløse kort er vanvittig høye!!

 

Her er nok solide fortjenester i ett eller flere ledd, en slik ledning kan da ikke være så mye dyrere å produsere (?) ....

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...