Gå til innhold

Windows 98 på flere PC-er?


Anbefalte innlegg

Problem: I en bedrift er 2 spesielle PC-ene skaffet fra samme sted. Den ene aktiveringsnøkkelen til Win98

er gått tapt.

 

Jeg lurte på om det er lov å bruke den samme Windows 98 (F.E.- aktiveringsnøkkelen på 2 PC - er?

 

 

Med XP og Win 2000 er ikke dette lov, hvis jeg har forstått det rett. Men gjelder det samme for Win 9x?

 

Takker og bukker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-19 18:32, borre skrev:

Quote:


Den 2002-08-19 18:14, The.Arisen.One skrev:

...Dessuten støtter jo den JAVA - script på nettet, noe ikke Microsofts IE 6.0 gjør...


 

Hva er det du snakker om?

Både Opera og IE støtter Java og JavaScript.

 

Her snakker jeg spesielt om den IE-en som er med XP Professional Edition. Jeg testet 3 forskjellige PC-er med installasjon av XP P.E., og ingen av dem hadde sjans (!!!!) til å lese av noe som ligner Java engang. Active X og Flash og slikt går helt greit...

Så prøvde jeg Opera 6.3. Der gikk det som en drøm!

 

Om du har vært innpå Microsofts hjemmesider

( http://www.microsoft.com/ )

vil du se at de ikke engang gir ut en patch for å fikse dette. Dessverre. Synd, men sant. :sad:

Lenke til kommentar

...

 

Hva var det liksom jeg sa? I.E. distribuerer ikke Java = støtter ikke Java = du må laste ned patch for å fikse det. Det får du ikke hos Microsoft.

 

Jeg sier ikke at du ikke KAN bruke I.E. dersom du mikser og trikser litt, men med Opera 6.3 kan du jo direkte laste ned en verson med, og en uten Java, så du kan slippe det styret :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 19:23, Dan Hansen skrev:

Kan du forelegge korrekt antall lisenser kan du bruke samme Win9x cd'en på så mange pc'er du vil.


Jeg har flere kunder som kjøper inn lisenser sentralt og distribuerer media på egenhånd.


Det er helt iorden. :smile:


 

Ja. Takk. Men: Spørsmålet mitt er ikke om jeg kan bruke samme CD-en... men om jeg kan bruke samme lisensen på to PC-er. *Sukk*. Er det så vanskelig å skjønne? :sad: Aktiveringsnøkkel = borte. Og sammen med den, lisensbeviset....

Lenke til kommentar

Nei, vet du at du har kjøpt lisensen, så kan du med god samvittighet i forhold til din rettferdssans bruke den selv om du ikke i farten finner det konkrete fysiske beviset for en lisen.

 

En annen ting er at du kan få et praktisk problem dersom det en gang skulle bli en kontroll og man ikke overfor andre kan dokumentere at man faktisk har betalt den lisensen som man vet man har kjøpt. Det er et spørsmål om man synes det er en (urettferdig) risiko man kan leve med, eller om man vil bruke ressurser for å sikre seg at man kan virkelig kan dokumentere at lisensene foreligger dersom det blir nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...