Gå til innhold

Jeg skal kjøpe skjermkort, men jeg trenger hjelp..


nokia4life

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg trenger et PCI skjermkort.

 

Jeg har intregert nå, som er på 64 mb, og den kjører ikke spill nei :no:

 

 

Derfor trenger jeg et skjermkort som kan kjøre spill, på et godt nok grafikk nivå......

 

Nå kan jeg ikke spille på laveste grafikk nivå en gang... :cry:

 

 

Derfor trenger jeg hjelp til hvilken jeg skal kjøpe.......men ikke mer enn 600,- kr,,, kan være litt +/- men ikke så veldig mye dyrere enn 600,- kr.

 

 

Jeg håper noen vil hjelpe meg, siden jeg ikke har så veldig mye peiling på akkurat dette....

Endret av nokia4life
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definer godt nok nivå? Hvis du tenker å kjøre BF2 og Doom3 o.l, kan du nesten bare glemme det. PCI er veldig sjeldent brukt på skjermkort, og det finnes ikke særlig mange av dem. Det eneste som finnes er skjermkort fra 2-3 skjermkortgenerasjoner tilbake, og da sier det vel seg selv at det er trolig lite vits å oppgradere. Sorry :/

 

Med mindre det er PCI-E du snakker om?

Endret av Azton
Lenke til kommentar
Så jeg trenge rhjelp til å finne PCI skjermkort,

 

Skal spille vanlig spill å sånt...ikke noe ekstremt med Doom3 på full grafikk å sånt....

Det finnes veldig lite skjermkort for vanlig PCI. Til skjermkort bruker man entet AGP eller PCIe-port. Derfor ville det vært veldig rart dersom ditt hovedkort ikke støttet verken det ene eller det andre. Sjekk nøyere i Everest du. Under kategorien "hovedkort" eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Fant litt info på tysk;

Also,ich habe ein Fujitsu-Siemens Board mit 1,7Ghz Celeron,512 MB Ram DDR SDRAM,Grafik onBoard,USB 2.0,Lan,Sound onBoard,

 

 

Motherboard 

CPU Typ  Intel Celeron 4, 1700 MHz (17 x 100)

Motherboard Name  FUJITSU SIEMENS D1450

Motherboard Chipsatz  Intel Brookdale-G i845GL

Arbeitsspeicher  502 MB  (DDR SDRAM)

BIOS Typ  Phoenix (10/17/02)

Anschlüsse (COM und LPT)  Kommunikationsanschluss (COM1)

Anschlüsse (COM und LPT)  Druckeranschluss (LPT1)

 

Anzeige 

Grafikkarte  Intel® 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller  (64 MB)

3D-Beschleuniger  Intel Extreme Graphics

Monitor  Plug und Play-Monitor [NoDB]  (12432678)

Lenke til kommentar

nokia4life:

 

Den screenshotet du la ut i sted: Hvis du bare scroller lenger ned på den siden så finner du fort ut om du har AGP eller PCIe. Men siden det er veldig stor sannsynlighet for at du har AGP så er vel dette det beste alternativet:

 

Sapphire Radeon 9600 Pro Advantage 128 MB

 

Men det jeg vil anbefalle er dette, selv om det er litt over budsjettet:

 

Sapphire Radeon 9600XT 128 MB

Lenke til kommentar

du har nok ikke AGP, ett raskt søk på nettet avslørte ett bilde av ett Fujitsu Siemens D1450 hovedkort med en Celeron 1.8ghz montert.

 

0a_1_b.jpg

 

her er ett bilde av ett hovedkort med AGP (den lange gule midt på bildet edit: fargen kan variere, som oftest brun men kan forekomme i så og si alle farger)

 

865pe-a7-board.jpg

 

så ja, PCI er eneste alternativ om du bare vil oppgradere grafikken, men jeg vil ikke si jeg ser noen hensikt i å pusle med en sånn gammel maskin. hadde heller brukt litt ekstra og kjøpt meg ett nytt hk, cpu og ett godt grafikkort hadde jeg vært deg.

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har tenkt litt over det,,,,,

 

Hvis jeg kjøper et hovedkort(socket 478), bruker alt gammelt utstyr, bare kjøper nytt hovedkort som jeg sa og et AGP grafikkort...

 

Kommer det på ca. 700,-kr +/-...

 

 

Men da lurer jeg på hva jeg skal kjøpe......Socket478 + AGP kort, til maks 700,- kr, litt opp ned er greit......mn ikke mye....

Lenke til kommentar

okey, da tror jeg demo og bruktmarkedet er den beste plassen lete, for å prøve å presse mest mulig ut av kronene.

 

ett Sapphire ATI Radeon 9800 Pro 128MB her på hw's bruktmarket til 600,- pluss frakt (tenker meg du bør være kjapp med å kontakte selgeren. det var ett bra tilbud imho.)

 

pluss Asus P4V8X-X Hovedkort for S478/800mhz hos komplett for skarve 184,- pluss frakt (om mulig, forhåndsbetal med visa for å redusere fraktprisen).

184 kr er ikke gale for ett såpass godt utstyrt hovedkort. merk dette hovedkortet er i full atx størrelse, ditt gamle hovedkort er i mini-atx størrelse så sjekk om kabinettet ditt har nok plass til ett normalt hovedkort før du kjøper noe som helst.

ditt hovedkort er vel ca 25cm langt, mens dette asus kortet er 30.5cm langt.

 

alt i alt, ca 700 for grafikkortet og 309/267 (oppkrav/visa) for hovedkortet, så samlet rundt 950-1000,- for en oppgradering som vil greie å kjøre dagens spill med passelig oppløsning og akseptabel fps. noe stort bedre for så lite penger er det godt gjort å få til vil jeg tro, selvfølgelig så kan man gå for det hovedkortet og ett nytt grafikkort alà ATI 9250 eller Nvidia FX5500 på komplett og dermed komme seg under den magiske 700 grensen men det går seriøst på bekostning av grafikkytelse og spillbarhet og i mine øyner ikke verdt pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...