Ulkesh Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Hei, Installerte nettopp Win98 på D:, men jeg får ikke opp bootmenyen ved oppstart, og kan ikke lenger starter WinXp på C: Disken er delt i C: og D: Kan noen hjelpe meg med å lage en fungerende boot.ini ? Min nåværende boot.ini ******************* [boot Loader] timeout=30 Default=C:\ [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /noguiboot ******************* Her er ikke Win98 listet opp, men jeg får fortsatt ikke opp denne menyen ved oppstart, og Win98 starter som default. Takker for hjelp !
Chakl Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Hei, Installerte nettopp Win98 på D:, men jeg får ikke opp bootmenyen ved oppstart, og kan ikke lenger starter WinXp på C: Disken er delt i C: og D: Kan noen hjelpe meg med å lage en fungerende boot.ini ? Min nåværende boot.ini ******************* [boot Loader] timeout=30 Default=C:\ [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /noguiboot ******************* Her er ikke Win98 listet opp, men jeg får fortsatt ikke opp denne menyen ved oppstart, og Win98 starter som default. Takker for hjelp ! Prøv dette : [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Tordenflesk Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Windows 98 sin "boot-loader"(vet ikke hva det heter i win. verden) har tatt over for XP sin, og derfor har ikke boot.ini noe å si. Du kan prøve å slenge inn XP-CD'n og gå inn i recovery console og kjøre fixboot.
Ulkesh Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Skrevet 8. oktober 2005 Det var nettopp det jeg gjorde etter å ha lest litt rundt. Funker nå ! Takker !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå