Gå til innhold

Riktig minne til Asus A8N-SLI Premium


DSProject

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å kjøpe komponenter for å bygge ny maskin.

Står nå fast i valget av minne.

 

Handler det meste hos Komplett, selv om noen saker kan være dyrere der. Men som oftest er det bare snakk om et par hundrelapper.

I dette tilfellet, finner jeg ingen 2Gb minne hos Komplett, men fant noe jeg kunne tenke meg hos Netshop.no: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

 

Går dette sammen med HK'et? Eller finnes det andre og/eller bedre alternativer??

 

Dette er forøvrig shoppinglista mi:

- Grafikkort – XFX GeForce 7800GT

- Hovedkort - Asus A8N-SLI Premium

- Minne - OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition - 2048MB (sett med 2 stk. 1024MB-brikker)

- CPU - AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

- PSU - Tagan PSU ATX 580W Easycon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T, 437Mhz

 

Corsair Memory is partnering with ASUS to launch jointly our upcoming new products: Corsair XMS-3500LL PRO memory and ASUS A8N32-SLI DELUXE/WIFI and A8N32-SLI DELUXE motherboards. Why the double launch? Because as industry leaders, we're working closely to provide the ultimate overclocking and performance bundle. Throughout the development process we have validated each of our products on the other's platforms and worked closely to exploit every opportunity to ensure the combination optimizes performance.

 

Hadde gått for disse om jeg selv hadde vært ute etter 2GB minne. Kjøpte dissebrikkene bare en uke før XMS-3500LL ble lansert :hrm:

Lenke til kommentar
Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T, 437Mhz

 

Corsair Memory is partnering with ASUS to launch jointly our upcoming new products: Corsair XMS-3500LL PRO memory and ASUS A8N32-SLI DELUXE/WIFI and A8N32-SLI DELUXE motherboards. Why the double launch? Because as industry leaders, we're working closely to provide the ultimate overclocking and performance bundle. Throughout the development process we have validated each of our products on the other's platforms and worked closely to exploit every opportunity to ensure the combination optimizes performance.

 

Hadde gått for disse om jeg selv hadde vært ute etter 2GB minne. Kjøpte dissebrikkene bare en uke før XMS-3500LL ble lansert :hrm:

Liker corsair og bruker det selv, eneste dumme er at de er "high profile" (stikker mer opp enn vanlig" så å bruke f.eks zalman kjølerne som alle anbefaler går ikke pga den kommer borti minnet da..

Men det er klart andre kjølere der ute ;)

Men hvorfor 3500 brikker til en pc som skal ha 3200?

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Liker corsair og bruker det selv, eneste dumme er at de er "high profile" (stikker mer opp enn vanlig" så å bruke f.eks zalman kjølerne som alle anbefaler går ikke pga den kommer borti minnet da..

Men det er klart andre kjølere der ute  ;)

Men hvorfor 3500 brikker til en pc som skal ha 3200?

I tilfelle trådstarter ønsker å overklokke systemet sitt, beklager hvis dette ikke var intensjonen! Da sparer du 554,-, og får litt bedre timings på å velge nahojdats forslag! Dessuten så skal disse brikkene være som skapt for det hovedkortet trådstarter skal ha, i den grad en kan tro på noe sånt ;)

 

Tror ikke high profile brikker er et problem på Premium utgaven av AN8-SLI, siden den har passiv kjøler. Det kan muligens være et problem hvis en har en brei kjøler, slik som f.eks XP-120.

Finner forresten flere 2GB sett med minne hos komplett, bare lét trådstarter!

Endret av Plukk
Lenke til kommentar

Takk for god og kjapp info!

 

Jeg kommer nok til å gå for de jeg først hadde i tankene, for jeg kommer ikke til å overklokke pc'n. Tror egentlig ikke at jeg trenger det! ;)

 

Jeg skal bare ha gode resultater i bl.a. BF2...

 

Flott med slike folk som dere her i forumet!! Takk igjen nahojdat & Plukk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...