porcelaiN Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Heisann Jeg har et veldig underlig problem her. Jeg skal sette opp en FTP server med BulletProof FTP server. Jeg fyller inn alt som det skal, (jeg kjenner mange som har satt opp før og de har bekreftet at innstillingene jeg har satt er riktige) og jeg bruker da port 444. Men jeg fikk ikke koplet meg mot den (fikk beskjed om at man ikke får tilgang). Jeg åpnet porter osv. i routeren.. Men fortsatt fungere ingenting. Så jeg tenkte da jeg bare for morroskyld skulle bruke en av de portene jeg gjør når jeg sender ting på IRC (som fungerer for meg), på FTP serveren. Men det fungerte fortsatt ikke Jeg har spurt noen venner osv men alt de sier er "brannmur". Så jeg doobeltsjekker da Windows XP brannmuren. Da går jeg til Nettverkstilkoblinger og trykker på "Endre instillinger for Windows-brannmur", denne står på "Av". Så nå skjønner jeg ingenting egentlig.. Jeg har en D-Link DI-514 router og et Speedtouch modem, og jeg har Online ADSL. Jeg hadde vært veldig takknemlig om noen kunne hjelpet meg her, og om noe er uklart er det bare å spørre så skal jeg forklare. Eller om det er noe jeg har glemt å nevne så er det bare også å si ifra/spørre. Hjertlig takk på forhånd. Endret 7. oktober 2005 av Stish
valentino Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Prøv å åpne port 21 i routeren. Det er standard port for kommunikasjon med ftp program. Den porten du velger i programmet er port for dataoverføring tror jeg. Kan hende jeg tar feil da jeg ikke har prøvd den ftp serveren du kjører. mvh. Valentino
porcelaiN Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Skrevet 7. oktober 2005 Prøv å åpne port 21 i routeren. Det er standard port for kommunikasjon med ftp program. Den porten du velger i programmet er port for dataoverføring tror jeg. Kan hende jeg tar feil da jeg ikke har prøvd den ftp serveren du kjører. mvh. Valentino Jeg har også prøvd denne porten. Er det i det hele tatt mulig å sette opp FTP server med Online ADSL? Er det noen som har gjort det før eller blokkerer det det på en slags måte?
valentino Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Fungerer både Speedtouch og D-Link som DHCP server? Du kan sjekke det på denne måten: Gå på www.whatismyip.com for å sjekke hvilken ipadresse du får fra din isp. Logg deretter på routeren å se hvilken ip den får fra modemet. Dersom det er samme ip disse 2 stedene vet jeg ikke hva problemet ditt er. Dersom det ikke er samme ip må du forwarde porter i speedtouchen også, eller slå av dhcp tjenesten der. mvh. Valentino
porcelaiN Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Skrevet 7. oktober 2005 Fungerer både Speedtouch og D-Link som DHCP server? Du kan sjekke det på denne måten: Gå på www.whatismyip.com for å sjekke hvilken ipadresse du får fra din isp. Logg deretter på routeren å se hvilken ip den får fra modemet. Dersom det er samme ip disse 2 stedene vet jeg ikke hva problemet ditt er. Dersom det ikke er samme ip må du forwarde porter i speedtouchen også, eller slå av dhcp tjenesten der. mvh. Valentino Hvordan sjekker jeg hvilken IP som routeren får fra modemet? Om jeg går på status og på WAN står det at IP er 0.0.0.0
porcelaiN Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Skrevet 7. oktober 2005 Er DHCP på eller av i Routeren? Den er disabled gitt
valentino Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Det går nok helt fint.. du får jo surfet på nettet. Det kan hende du må forwarde porter i speedtouchen også dersom du har NAT på begge. Jeg tror speedtouchen fungerer både som modem og router og at du derfor har NAT 2 steder som du må forwarde porter i. Har du fått andre fildelingsprogram som direct connect klient eller bittorrent klient til å fungere tidligere? mvh Valentino
porcelaiN Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Skrevet 7. oktober 2005 Det går nok helt fint.. du får jo surfet på nettet. Det kan hende du må forwarde porter i speedtouchen også dersom du har NAT på begge. Jeg tror speedtouchen fungerer både som modem og router og at du derfor har NAT 2 steder som du må forwarde porter i. Har du fått andre fildelingsprogram som direct connect klient eller bittorrent klient til å fungere tidligere? mvh Valentino Ja Speedtouch kan brukes som modem og router.. Hvordan forwarder jeg portene da? Ja alt fungerer helt fint untatt FTP, det er det som er så rart
valentino Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Du kan logge deg på speedtouchen og forwarde portene der. Jeg mistenker at problemet ditt blir borte om du gjør det rett. Har ikke fått til selv å gjennomføre forwarding i lignende oppsett som ditt, men jeg tror jeg har teorien på plass. Da d-linken ikke fungerer som dhcp finner du mest sansynlig speedtouchen ved å se på default gateway i status > støtte på internettilkoblingen din. Den pleier å være 10.10... et eller annet. mvh. Valentino
porcelaiN Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Skrevet 7. oktober 2005 Du kan logge deg på speedtouchen og forwarde portene der. Jeg mistenker at problemet ditt blir borte om du gjør det rett. Har ikke fått til selv å gjennomføre forwarding i lignende oppsett som ditt, men jeg tror jeg har teorien på plass. Da d-linken ikke fungerer som dhcp finner du mest sansynlig speedtouchen ved å se på default gateway i status > støtte på internettilkoblingen din. Den pleier å være 10.10... et eller annet. mvh. Valentino Alle koblingene står som 0.0.0.0 i status på WAN, og Connection PPPoE står på disconnected..
valentino Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg begynner å gå tom for råd nå. Har ikke vært borti noen med 0.0.0.0 i alle wan felt før. Det eneste jeg kan råde deg til nå er å sette inn plata som fulgte med speedtouchen og se om du kan administrere derfra. mvh. Valentino
porcelaiN Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Jeg begynner å gå tom for råd nå. Har ikke vært borti noen med 0.0.0.0 i alle wan felt før. Det eneste jeg kan råde deg til nå er å sette inn plata som fulgte med speedtouchen og se om du kan administrere derfra. mvh. Valentino Jeg tror ikke det fulgte med noen plate :\ edit: Fikk gateway fra cmd.. Er inne i Speedtouch nå Og hva gjør jeg nå? Endret 7. oktober 2005 av Stish
valentino Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Har ikke vært så mye i menyene til speedtouchen men jeg ser for meg at du må lage virtuelle servere som vidresender portene 21 og 444 som du valgte som dataport til din maskin. Å lage virtuelle servere pleier man å gjøre under NAT. Husk å åpne både UDP og TCP. Mvh. Valentino
porcelaiN Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Skrevet 7. oktober 2005 Har ikke vært så mye i menyene til speedtouchen men jeg ser for meg at du må lage virtuelle servere som vidresender portene 21 og 444 som du valgte som dataport til din maskin. Å lage virtuelle servere pleier man å gjøre under NAT. Husk å åpne både UDP og TCP. Mvh. Valentino Jeg skjønner egentlig ingenting her jeg. Jeg kan ta noen screenshots. http://img115.imageshack.us/img115/9869/22eh.jpg http://img115.imageshack.us/img115/4026/19lw.jpg Om du kunne hjelpet meg enda litt lenger så hadde jeg blitt veldig takknemlig
valentino Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 Det må være denne som fungerer som virtuell server. Det ser ut som du har gjort det rett på den nederste. ut fra det du har laget ser det ut som din pc har ip 10.0.0.4. Outside port må nok være unspecified. Lag en regel for tcp på port 444 samme regel for utp på 444 Lag en regel på port 21 på tcp og samme regel for port 21 på udp Om du kan velge "both" der du ser utp og tcp trenger du bare lage en regel pr. port. Du bør også sette deg godt inn i programmet du bruker. Det kan hende det bruker flere porter som du må åpne. Håper dette hjalp. Mvh. Valentino
porcelaiN Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Skrevet 8. oktober 2005 Nå fungerte FTPen perfekt! Tusen hjertlig takk for hjelpen valentino.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå