Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en skrudde seg av, lange pip i oppstart


Anbefalte innlegg

Satt og spilte Fahrenheit da jeg synes jeg hørte en slags "skru-av-bryter" lyd inne i pc'en. Deretter ble den delvis restartet og nå står den bare og piper lange pip i oppstarten med beskjeden; Video card cord not connected, eller noe i den duren.

Har opplevd samme problem før men har alltid klart og fikset det på et vis. Dette problemet har forresten skjedd HVER gang jeg kommer hjem fra et lan.

 

Jeg har prøvd og tatt ut og inn skjermkortet to ganger, resett bios, skjekket ram muligheter, skjekket flere ledninger.

Noen som kan ha noen anelse om hva dette er? Setter virkelig pris på inspill, men mest sannsynlig havner jeg opp med å oppgradere (bytte ut hele skiten) til socket 939.

 

Hardware specs:

 

Gigabyte K8NS HK socket 754

X800pro vivo @ 16 pipes

512 x 2 mb GeiL golden dragon pc 3500

430w antec

 

Er det psu'en ? Kan det være skjermkortet som monger seg? Ram/hk kompabilitet?

 

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en god stund tilbake, ja. Dette er jo et ViVo kort som skulle ha potensiale til det. Modifiserte det til 16 pipelines.

Du har ikke tenkt på å prøve å klokke det ned igjen og skru av de åpnede pipelinsa?

 

Lange pip er som regel også et tegn på at CPU'en din er for varm men siden det skjer hver gang du komemr hjem fra LAN er det vel noen komponenter som sitter litt dårlig og har løsnet / fått dårligere kontakt under transport.

Lenke til kommentar
For en god stund tilbake, ja. Dette er jo et ViVo kort som skulle ha potensiale til det. Modifiserte det til 16 pipelines.

Du har ikke tenkt på å prøve å klokke det ned igjen og skru av de åpnede pipelinsa?

 

Lange pip er som regel også et tegn på at CPU'en din er for varm men siden det skjer hver gang du komemr hjem fra LAN er det vel noen komponenter som sitter litt dårlig og har løsnet / fått dårligere kontakt under transport.

Er jo også godt mulig at det er RAMen det er noe galt med, husker jeg hadde stygge ulyder grunnet RAM, sendte inn og fikk nye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...