Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sikrer man trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme router og det skal ikke være noe problem å skifte ssid. Du burde jo vært på riktig konfigurasjonsside siden du sier du allerede har prøvd. Guider likevel i tilfelle.

Under Basic også wireless står det "Wireless network name", legg inn navn der. Trykk save settings oppe til venstre også reboot device når det kommer frem. Akkurat dette burde virke uansett hvilken firmware du har. 1.4 er siste, oppgrader til den likevel om du har lavere.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

Trådløse nett er usikre, uansett hva du gjør med de. Som sakt over, vil man inn så kommer man inn.

 

MAC filtrering er det letteste å komme unna, og det kjappeste. WEP bruker man litt lenger tid på, men dette er også lett. Skjuling av SSID hjelper ingenting, bare å bruke riktig prog så ser man det. WPA-XXX er vel det sikreste, men hvis det skal være "bombe" sikkert så skru av/koble ut den trådløse routeren.

 

Og så, hvis dere tenker litt, hva er sjangsen for at noen i det hele tatt gidder å tenke på å bryte seg inn på nettverket deres. Hvis dere har 10Mbit+ så skjønner jeg det, men for helt vanlige personer så skulle det holde med bytting av ssid og den laveste krypterte wep keyen. For hvis det er noen som trenger/vil ha internett da så går de videre til et nettverk som er åpent da det vil ta kortere tid.

 

Så og si alle som bryter seg inn på trådløse nett er ute etter internett, ikke å lete opp all porren på pcn deres, stjele nettbank info/filer eller legge igjen keylogger/trojaner.

 

 

Så hvis dere ikke er bedrifter eller dere har noe superhemmelig på maskinene deres så slutt å vær paranoide.

Lenke til kommentar
Så hvis dere ikke er bedrifter eller dere har noe superhemmelig på maskinene deres så slutt å vær paranoide.

5088744[/snapback]

Det er jobben min å være paranoid :) Og forresten, litt sikkerhetstankegang skader det ikke å banke inn i skallen på folk (eller forsøke i hvert fall), for DU så mye rart jeg ser der ute.

Lenke til kommentar
Det er umulig å sikre et trådløst nettverk for uvedkommende. Vil man inn, så kommer man inn. :)

Litt dokumentasjon for dette?

 

Sist eg sjekka var framdeles WPA rekna som sikkert (forutsatt at ein brukar lang nøkkel).

 

 

Om det å endra SSID: Hovedgrunnen for å endra den er for å ikkje avsløra type router og dermed eventuelle svakheter ved den. (Om ein kjører med standard SSID og standard passord kan kem som helst logga inn...)

4970933[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...