Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Dau" Volkswagen Caravelle motor


Anbefalte innlegg

Har en Volkswagen Caravelle 1989 modell med 2.1 liters 112 hesters innsprøytningsmotor.

 

Nå i det senere har den begynte å oppføre seg underlig. Den er skikkelig "dau" og yter ikke i nærheten av hva den gjorde før. Akselerasjonen er nesten lik null og den fusker vilt og hemningsløst.

 

Det pussige er at hvis jeg trår gasspedalen i bånn så kveler jeg den, men har jeg for lite gass kveles den også. Må holde gasspedalen halvveis nede for å få den til å gå. Da klatrer den sakte men sikkert opp i hastighet. Toppfarten på den nå er rundt 70 - 80 km/t og den minste motbakke så er den nede i 40 - 50.

 

Marerittet er ved lyskryss eller andre steder jeg må stoppe. Hvis motoren stopper da, kan det gå mange (og laaange) minutter før den starter igjen.

 

Virker ikke som om problemet er relatert til hverken vær eller føreforhold så jeg aner ikke hva det kan være. Noen ganger er det også verre enn andre.

 

Har demontert og testet bensinpumpe, skiftet filter og sjekket at det komemr bensin ut av dysene bak.

 

Noen som har noen ideer eller tips? Jeg bor på Romerike om noen kunne tenke seg å ta en titt på den ...

 

Mvh Dan (jepp - det er flere av oss)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...