Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighetsproblemer med dommenepålogging.


Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp en Win2000 server som domenekontroller. Her har jeg tilkoblet fem klientmaskiner, fire av dem fungerer som de skal.

 

Men en av de er vanvittig treg til å logge seg på dommenet (ca 10 - 15 min) deretter går også andre ting på denne maskinen tregt. Dette er en ny Dell maskin med P4 1,8 (identisk maskinvare og software som en av de andre som virker normalt) og en ny installasjon av Windows XP Pro. Logger jeg på lokalt går alt med vanlig hastighet også kopiering av store filer fra nettverket.

 

Alle brukerprofilene er lagret lokalt på hver enkelt maskin, derfor er det ingen store mengder med data som skal over nettverket.

 

Jeg bruker fast ip på maskinene, serveren skal kun brukes til påloggingskript og antivirus-server.

 

Jeg har installert xp to ganger med samme resultat.

 

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slet akkurat med noe lignende:

win2k server, med DNS og DHCP

winXP Pro - mottar dyn. IP + gateway, DNS servers o.l fra DHCP.

 

Har et par små påloggingsscript.

 

På og avlogging fungerte bra så lenge DNS servere på klientene var satt til domenekontrolleren (altså: bare primær DNS server satt opp). Hvis de ble satt til eksterne DNS servere gikk det hele vanvittig tregt.

 

Greit nok satte klientenes DNS server til domenekontrolleren => kjapp på/avlogging, men ping, tracert o.l. fungerte ikke.

 

Løsning: DNS serveren på win2k serveren hadde installert en "." domene i DNS treet. Det betydde (fant jeg ut etter en del leting...) at den aldri ville kontakte sine eksterne DNS server for å søke etter domener. Så slett hele "." domenet i DNS serveren og sett opp eksterne DNS servere på win2k serveren sitt nettverkskort (eller hva du nå bruker for eksterne nett)

 

Litt på siden av det du spurte om, det siste her, men i samme gata i alle fall.

 

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...