pjoppen Skrevet 18. august 2002 Skrevet 18. august 2002 Jeg har akkurat bygd ferdig min nye pc, og har følgende. Asus A7V333 RAID Hovedkort AMD Athlon XP 1900 1.6 GHz prossessor DDR-DIMM PC 2700 512 MB Minne Western Digital Caviar 80 GB IDE Så begynte jeg å innstalere Win XP Pro Etter den har holdt på i en halv time så låser den seg,det er alltid 37 minutter igjen av innstaleringen. Dette prøvde jeg 3 ganger. Så Innstalerte jeg Win 98 dette gikk greit, så prøvde jeg med å oppgradere til Win XP Pro men det samme skjedde, den låste seg på samme sted. Hva er det som skjer? Er det noen der ute som har hatt samme problem? Håper du kan hjelpe meg der....
Murty Skrevet 18. august 2002 Skrevet 18. august 2002 jeg har hatt samme problem i win98se install... Da var det en av .cab arkiva som var ødelagt... men da kom det opp feilmelding om det da.......
Cerwell Skrevet 18. august 2002 Skrevet 18. august 2002 Du kan alltids ta en titt her: http://www.asus.com.tw/inside/techref/qa-mb0722.htm
SBH Skrevet 18. august 2002 Skrevet 18. august 2002 Hadde et tilsvarende problem med XP1700. Krasjet i WinXP men virket relativt greit i Win 98SE. Viste seg at kontakten mellom CPU og kjøleelement var for dårlig. Funker bra etter å ha rettet dette.
Tim Skrevet 18. august 2002 Skrevet 18. august 2002 Er nok feil på cden din... Prøv med en annen cd, bare lån en cd av en kamerat elelr noe, så bare formaterer du når du har sett om det funker eller ikke:-)
Dimm Skrevet 18. august 2002 Skrevet 18. august 2002 hadde et lignende problem, da var det EN fil den ALDRI greide å kopiere, det var rambrikken som det var feil på da
Defender Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Vask CDen sin med zalo og tørk av med bomull, det funket for meg...
torfinns Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Hei! Opplevde stort sett det samme, installasjon av XP stoppet på samme punkt flere ganger. Sjekket da RAMbrikkene med memtest86, og påviste feil på en av brikkene. Fjernet brikken, dette var nok til å få installert XP. Du finner testprogrammet på http://www.memtest86.com Torfinn
bihelland Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Kan også ha med DMA-instillinger etc. på harddisker å gjøre (installasjonsprogrammet takler mindre enn det XP selv gjør). Prøv å resette BIOS'en til "fail-safe defaults", det burde hvertfall utelukke den typen feil..
ZkedaR Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Det samme skjedde med min 2k cd... kunne ikke kopiere *.cab... skjekka cd'n den var ripet som faderullandei ( )... Ny cd måtte skaffes :sad:
Lurifaksen Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Det er sannsynligvis ikke CD'en der noe gale med. Da får du feilmelding. Hvis det er helt i begynnelsen av innstallasjonen kan det være ATA-100 som er problemet... prøv å innstaller med harddisken koblet til vanlig ATA-66 IDE. har den holdt på i en halv time når 37 minutter gjennstår? da er definitivt noe gale...
NickFalk Skrevet 20. august 2002 Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 09:24, Defender skrev:Vask CDen sin med zalo og tørk av med bomull, det funket for meg... :sad: Vet det er mange som gjør dette med CD-platene sine (både data og musikk). Riktignok renser du av møkk slik at maskinen lettere leser discen. MEN: Du renser sannsynligvis også av den beskyttelseslakken som finnes på discen! Bare en vennligsinnet liten advarsel! :wink:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå