Gå til innhold

merkelig S-video kobling?


eeerlend

Anbefalte innlegg

Har en svideo-utgang på bærbare pc'en min med 6 små hull. Er det ikke vanlig med 4? Kabelen har fire pin'er. Problemet er at jeg får bare svart hvitt bilde. Har dette noen sammenheng? Når kabelen nesten er ute av pcen kommer fargene (med litt uklart bilde). men når kabelen står helt i, er det klart svart hvitt bilde

 

Har ATI Radeon 9700 på bærbar, med winxp pro.

 

takk for evt. hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet at s-video kjører svart og hvit i en leder for seg, og fargene i en annen.. kan jo være dårlig kontakt i den med farger..

 

dette med pinner kan komme ann på om den kan ha på video inn og ut for eksempel.. men er ikke så sikker på akkurt det..

 

håper det løser seg, lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

tror d er tv'en din som ikke takler signalene, siden det blir svart/hvitt...hadde samme problemet selv og prøvde mye forskjellig fram til en sa at jeg måtte få tak i en sånn med s-video i ene enden og sånn gul audiokabel lignende sak :blush: ...sånn som bruker å være sammen med lyd(rød, hvit og gul), og putta det i en sånn scart sak med tilkobling for bilde og lyd(gul og rød/hvit)...for at en skal samle signalene eller no....det hjalp hvertfall for meg :w00t:, håper du skjønner hva jeg mener og at det vil fungere... ;)

 

Tror ikke det skal ha noe å si med det at det er 4 på kontakten og 6 på skjermkortet, er ikke sikker på hva de 2 siste er til, men sjekka mitt nå og jeg har 7..;)men har ikke peiling på hva de er til....

Endret av eirikhaf
Lenke til kommentar

PC'er har spesielle plugger med flere pinner fordi det er mer enn S-Video de skal ha plass til. F.eks kompositt ut og inn.

Og det er for trangt til å ha separate plugger for alt, så de lager en spesiell plugg hvor man trenger en spesiell overgang til flere vanlige plugger.

 

Det er hundrevis av poster her om sort-hvitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...