furiouseagle Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Vi har en bekjendt på besøk fra utlandet, og han vil gjerne ha et kort som han kan stappe i laptopen for å få kontakt med internett. Nei, jeg snakker ikke om et trådløstnettverkskort, men et kort han bare kan legge sim-kortet fra mobilen i og koble seg på nett på denne måten... Finst det noe slik hardware? Jeg har ikke hørt om det... Men setter pris på alle svar.
nAz-guL Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Hei! Har ikke noe særlig greie på dette kortet, men tror det kan være det du/han leter etter: Nokia Card Phone Tror det skal kunne koble opp til Internett. nAz-guL
twb Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Sony Ericsson har flere slike PCMCIA-kort hvor du kan sette inn en SIM-brikke og bruke den som en mobiltlf fra laptopen. Du kan få f.eks. GPRS og 3G på samme kort. https://prisguiden.no/vis_kategori....manufacturer_id[]=185 Ganske dyre disse. Enkelte mobiloperatører/leverandører sponser slike kort, på samme måte som for mobiltlf. Du kan derfor finne slike til 3-400 kroner, men trolig da operatørlåst. Rimeligere løsning er å bruke mobiltlf direkte via IR eller Bluetooth.
furiouseagle Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Skrevet 8. oktober 2005 Ok... Ja for vedkommende mener at det kan bli dyrt for han å bruke hans sim-kort, og ber meg undersøke om jeg kan kjøpe norsk abonnement til han. Men jeg er usikker på om noe slikt vil svare seg... Er det bare å kjøpe vanlig Chess-abonnement og kjøre på, eller er det spesial avtaler her? Noen tanker?
squabbish Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Det finnes flere kontantabonnement der du får innmeldingsprisen tilbake i form av gratis ringetis. Chess F.eks koster det 99kr å melde seg inn, og du får 100kr i ringetid. Du tjener faktisk penger på det.
Bolson Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Ok... Ja for vedkommende mener at det kan bli dyrt for han å bruke hans sim-kort, og ber meg undersøke om jeg kan kjøpe norsk abonnement til han. Men jeg er usikker på om noe slikt vil svare seg... Er det bare å kjøpe vanlig Chess-abonnement og kjøre på, eller er det spesial avtaler her? Noen tanker? Roamingpriser (som er vannvittig høye), Legg på 5-8 kr pr min, gjør at skal du bruke mobiltelefon til å sjekke epost, lett surf på internett eller hovedsaklig snakke med folk i det landet du er, skal det ikke mye til før det lønner seg med kontantkort. Vet flere som kjøper seg dette når de er i utlandet, og har mest samtaler innen landet. Faktisk kan det lønne seg med billigabb reiser man mye i bestemte andre land. Vet flere som har mye forretningsreiser til et land, faktisk bruker slike løsninger. Tror ikke det er noe problem faktisk for han å kjøpe, men mulig jeg tar feil. Endret 8. oktober 2005 av Bolson
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå