Gå til innhold

Wake Island 2007 - hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
men. Og dette irriterer meg grenseløst.

Det er fighterene's oppgave å holde hverandre opptatt, sånn at de ikke bomber bakkepersonell for mye. altfor mange piloter har ikke helt fattet dette. Derfor blir de lett bytte for motstanderen, som går etter flyet først, deretter bakkepersonell når flyet er eliminert.

:/

men får man en J-10 på halen er det vel bare å gjøre en unnamanøver :dontgetit:

jo, men du har vel sett hvor mange idioter som faller for fristelsen til å slippe ett par bomber så fort de har tatt en U sving og tror FI flyet på magisk vis ikke er der lenger...elsker sånne motstandere...

Men nå du ikke får flyet og en annen idiot på laget ditt får det og oppfører seg slik så er det et forbanna herk. Da har bakkepersonell plutselig mer fly, blackhawks og cobras over seg enn de klarer å takle..bare fordi ingen av dem trenger å være redde for å bli skutt ned av fiendlige fly...

liker å klatre i sånne situasjoner. Har oppdaget at min trofaste J-10 (er de jeg bruker mest) er BF2's svar på Bf109 i orginalen: De spiser høyde til frokost. Bare hold deg gjevnt under 500 i 2000 meters høyde, og motstanderen sirkler hjelpeløst rundt under deg, klar for kill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
bare en liten ting jeg skrev for å holde meg unna kjedsomheten

Alarmen ringte hos den Kinesiske skvadronen. Pilotene spurtet til flyene sine. Blant dem var Ken-Ta-Gret, Mr.Lee, og T-3A-dy. Det er disse vi skal følge i denne historien.

Alle flyene startet opp motorene og takset ut til rullebanen. Først ut var Ken-Ta-Gret, etterfulgt av Mr.Lee og T-3A-dy, og resten av pilotene. Ken-Ta-Gret fløy rett over lagunen der en god del av slaget om Wake skulle utspille seg.

Ken-Ta-Gret slappet av. Han, Mr.Lee og T-3A-dy hadde blitt beordret om å holde den fiendtlige flystyrken unna mens resten av flyene knuste alle båtene de kunne. Men det var en stor fordel som J-10ene hadde over F-35ene: Høyde! En J-10 kunne lett klatre opp til 1000 meter uten problemer, uten at piloten mistet total kontroll. Til sammenligning mistet en F-35 kontrollen ved rundt 800. ”Gret, Si-Moan, Duc-k-ass, bryt formasjonen deres. Gå etter målene individuelt!” skrek skvadronlederen. Si-Moan og Duc-k-ass ledet de andre J-10ene mot de knøttsmå båtene, kalt ”RIB’s” av de Amerikanske styrkene, som Amerikanerne landet i.

Over en småøy med artillerikanoner møtte Ken-Ta-Gret alene et F-35 fly. Men F-35 var som sagt ikke bygd for høyde. Ken-Ta-Gret fløy susende opp i skyene, til en høyde hvor F-35en ikke kunne følge. Han snudde så og tok et stup rett ned. 2 missiler skutt. Den ene traff, den andre bommet. Nå flyktet F-35en. Den flyktet ikke mot vennlig anti-luftskyts på USS Essex, den flyktet derimot rett til øya. I en høyhastighetsjakt på over 1000 kilometer i timen fløy flyene rundt lagunen midt i ”Hesteskoen” som Wake Island var. Av og til ble de avbrutt av spontane forsøk fra Kinesiske soldater på anti-luftskyts som fyrte av.

Etter rundt 2 minutters jaging fikk endelig Ken-Ta-Gret missile lock. Han skjøt missiler på flyet, og sparte ikke på kruttet, han avfyrte alle på en gang. 3 ut av 4 traff flyet, som ble til en kunstig korall i lagunen.

Mr.Lee hadde også fått en F-35 på halen. Denne F-35-piloten var hissig. Han fulgte Lee inn i hver eneste manøver. Det tok et halvt minutt før ideen poppet fram i hodet til Mr.Lee. Han gjorde som hans flyskolelærer, [Fotn]Orresnei hadde lært han og gikk inn i en S. En S består av en Halv Loop, tett etterfulgt av en halv loop til i motsatt retning. Og Lee nøyde seg ikke med en. Han tok hele 3 før han var over skydekket. Der nede lå en skremt og forvirret F-35-pilot, som fly i sirkler i forskjellige retninger for å unngå å bli låst på, men som også lurte på hvor flyet han hadde fulgt etter var.

T-3A-dy hadde siktet inn samme målet. Når to fly har missile lock på deg er det umulig å unnslippe :p (selvopplevd).

Vil F-35en bli skutt ned? Eller vil piloten hoppe ut? Og hva skjer med båtene?[/font=Times]

Hallo, nicket mitt skrives Mr.T3ddy. :roll:

:tease:

Jeg skrev om historien litt om noen vil lese min versjon.

Alarmen ringte hos den Kinesiske skvadronen 1337. Pilotene slet seg bort til flyene sine så fort de spinkle nerdebena kunne bære dem. Blant dem var Ken-Ta-Gret, Mr.Lee, og Mr.T3ddy. Disse skal rule denne historien.

Alle pilotene fyrte opp de brølende jetmotorene og takset ut til rullebanen. Først ut i lufta var Teddy etterfulgt av Mr.Lee og Mr.T3ddy, og resten av pilotene. Ken-Ta-Gret fløy rett over lagunen der en god del av slaget om Wake senere skulle utspille seg.

Teddy slappet av med en kaffe. Han, Mr.Lee og Mr.T3ddy hadde blitt beordret om å holde den fiendtlige flystyrken unna mens resten av flyene bombet marineenheter. ”Gret, Si-Moan, Duc-k-ass, bryt formasjonen. Gå etter målene individuelt! FFS! NOW!” skrek skvadronlederen (som også var Mr.T3ddy). Mr.T3ddy og Mr.T3ddy#2 ledet de andre J-10ene mot de knøttsmå båtene, kalt ”RIB’s” (Rubber Inflated Boat) av de Amerikanske styrkene, som Amerikanerne landet i.

Over en småøy med artillerikanoner møtte T3ddy alene et F-35 fly. Men F-35 var ikke bygd for høyde. Ken-Ta-Gret suste opp i skyene sammen med sitt J-10, til en høyde hvor F-35en ikke kunne følge. Han snudde så og tok et stup rett ned. To missiler gikk av i retning F35. KABOOOOOOM!! *Bobombombom* *Enemy down* Nå flyktet piloten av F-35en rett ut til påskeøya så levde de alle til sine dagers ende.

Endret av -Teddy-
Skrevet
bare en liten ting jeg skrev for å holde meg unna kjedsomheten

Alarmen ringte hos den Kinesiske skvadronen. Pilotene spurtet til flyene sine. Blant dem var Ken-Ta-Gret, Mr.Lee, og T-3A-dy. Det er disse vi skal følge i denne historien.

Alle flyene startet opp motorene og takset ut til rullebanen. Først ut var Ken-Ta-Gret, etterfulgt av Mr.Lee og T-3A-dy, og resten av pilotene. Ken-Ta-Gret fløy rett over lagunen der en god del av slaget om Wake skulle utspille seg.

Ken-Ta-Gret slappet av. Han, Mr.Lee og T-3A-dy hadde blitt beordret om å holde den fiendtlige flystyrken unna mens resten av flyene knuste alle båtene de kunne. Men det var en stor fordel som J-10ene hadde over F-35ene: Høyde! En J-10 kunne lett klatre opp til 1000 meter uten problemer, uten at piloten mistet total kontroll. Til sammenligning mistet en F-35 kontrollen ved rundt 800. ”Gret, Si-Moan, Duc-k-ass, bryt formasjonen deres. Gå etter målene individuelt!” skrek skvadronlederen. Si-Moan og Duc-k-ass ledet de andre J-10ene mot de knøttsmå båtene, kalt ”RIB’s” av de Amerikanske styrkene, som Amerikanerne landet i.

Over en småøy med artillerikanoner møtte Ken-Ta-Gret alene et F-35 fly. Men F-35 var som sagt ikke bygd for høyde. Ken-Ta-Gret fløy susende opp i skyene, til en høyde hvor F-35en ikke kunne følge. Han snudde så og tok et stup rett ned. 2 missiler skutt. Den ene traff, den andre bommet. Nå flyktet F-35en. Den flyktet ikke mot vennlig anti-luftskyts på USS Essex, den flyktet derimot rett til øya. I en høyhastighetsjakt på over 1000 kilometer i timen fløy flyene rundt lagunen midt i ”Hesteskoen” som Wake Island var. Av og til ble de avbrutt av spontane forsøk fra Kinesiske soldater på anti-luftskyts som fyrte av.

Etter rundt 2 minutters jaging fikk endelig Ken-Ta-Gret missile lock. Han skjøt missiler på flyet, og sparte ikke på kruttet, han avfyrte alle på en gang. 3 ut av 4 traff flyet, som ble til en kunstig korall i lagunen.

Mr.Lee hadde også fått en F-35 på halen. Denne F-35-piloten var hissig. Han fulgte Lee inn i hver eneste manøver. Det tok et halvt minutt før ideen poppet fram i hodet til Mr.Lee. Han gjorde som hans flyskolelærer, [Fotn]Orresnei hadde lært han og gikk inn i en S. En S består av en Halv Loop, tett etterfulgt av en halv loop til i motsatt retning. Og Lee nøyde seg ikke med en. Han tok hele 3 før han var over skydekket. Der nede lå en skremt og forvirret F-35-pilot, som fly i sirkler i forskjellige retninger for å unngå å bli låst på, men som også lurte på hvor flyet han hadde fulgt etter var.

T-3A-dy hadde siktet inn samme målet. Når to fly har missile lock på deg er det umulig å unnslippe :p (selvopplevd).

Vil F-35en bli skutt ned? Eller vil piloten hoppe ut? Og hva skjer med båtene?[/font=Times]

Hallo, nicket mit skrives Mr.T3ddy. :roll:

:tease:

Jeg skrev om historien litt.

Alarmen ringte hos den Kinesiske skvadronen 1337. Pilotene slet seg bort til flyene sine så fort de spinkle nerdebena kunne bære dem. Blant dem var Ken-Ta-Gret, Mr.Lee, og Mr.T3ddy. Disse skal rule denne historien.

Alle pilotene fyrte opp de brølende jetmotorene og takset ut til rullebanen. Først ut i lufta var Ken-Ta-Gret, etterfulgt av Mr.Lee og Mr.T3ddy, og resten av pilotene. Ken-Ta-Gret fløy rett over lagunen der en god del av slaget om Wake senere skulle utspille seg.

Ken-Ta-Gret slappet av med en kaffe. Han, Mr.Lee og Mr.T3ddy hadde blitt beordret om å holde den fiendtlige flystyrken unna mens resten av flyene bombet marineenheter. ”Gret, Si-Moan, Duc-k-ass, bryt formasjonen. Gå etter målene individuelt! FFS! NOW!” skrek skvadronlederen (som også var Mr.T3ddy). Si-Moan og Duc-k-ass ledet de andre J-10ene mot de knøttsmå båtene, kalt ”RIB’s” (Rubber Inflated Boat) av de Amerikanske styrkene, som Amerikanerne landet i.

Over en småøy med artillerikanoner møtte Ken-Ta-Gret alene et F-35 fly. Men F-35 var ikke bygd for høyde. Ken-Ta-Gret suste opp i skyene sammen med sitt J-10, til en høyde hvor F-35en ikke kunne følge. Han snudde så og tok et stup rett ned. To missiler gikk av i retning F35. KABOOOOOOM!! *Bobombombom* *Enemy down* Nå flyktet piloten av F-35en rett ut til påskeøya så levde de alle til sine dagers ende.

må jo "Kinifisere" navnet ditt da :p

Skrevet
Haha flyskolelæreren [Fotn]Orresnei. Likte den :!: JAja, tøff flyhistorie da. Du kan jo poste den i tråden om BF2 historier!

ja den trenger gjennopplivning akkurat nå

Skrevet
Del 2:

Mr.T3ddy (ja, han insisterer..)skjøt først. MrLee fyrte av alt i arsenalet sitt. Bombene, missilene, kanonen. Absolutt alt :woot:. Flyet eksploderte innen sekunder. Piloten greide å hoppe ut, men landet midt i en Kinesisk CP der han ble tatt til fange og skutt for å ha vært nær Kinesisk terrtorium. Nå som mesteparten av den Amerikanske flystyrken var utslettet, var det på tide å lande og laste opp med Anti-tank bomber. Bakkemannskapet, som besto av Markaren, DurinVIII og BanAnus lasta på, mens [FotN]Orresnei ga Mr.Lee en alvorlig prat om hvor mye ammunisjon som kunne brukes. Plutselig kom et Amerikansk angrepshelikopter og prøvde å fyre løs, før übernabben sente en IGLA på han. [FotN]Orresnei løp bort og ga han en medalje. ”I den Kinesiske Folkerepublikkens Navn gir jeg deg nå Veteran Air Defense Badge!” utropte han. ”Takk, Sir. La meg komme tilbake på jobben nå” svarte übernabben beskjedent.

Etter at flyene hadde restocket, tok de av en etter en. En litt overivrig Mr.T3ddy greide nesten å overkjøre [FotN]Orresnei, men unngikk det. Markaren løp rett tilbake til tanken sin, mens [AoS]Urban pusset, like egoistisk som alltid, på våpensamlingen sin.

Hva skjer nå?

det som skjer nå er at jeg sier at du har problemer.

du har problemer :nei:

Skrevet
Del 2:

Mr.T3ddy (ja, han insisterer..)skjøt først. MrLee fyrte av alt i arsenalet sitt. Bombene, missilene, kanonen. Absolutt alt :woot:. Flyet eksploderte innen sekunder. Piloten greide å hoppe ut, men landet midt i en Kinesisk CP der han ble tatt til fange og skutt for å ha vært nær Kinesisk terrtorium. Nå som mesteparten av den Amerikanske flystyrken var utslettet, var det på tide å lande og laste opp med Anti-tank bomber. Bakkemannskapet, som besto av Markaren, DurinVIII og BanAnus lasta på, mens [FotN]Orresnei ga Mr.Lee en alvorlig prat om hvor mye ammunisjon som kunne brukes. Plutselig kom et Amerikansk angrepshelikopter og prøvde å fyre løs, før übernabben sente en IGLA på han. [FotN]Orresnei løp bort og ga han en medalje. ”I den Kinesiske Folkerepublikkens Navn gir jeg deg nå Veteran Air Defense Badge!” utropte han. ”Takk, Sir. La meg komme tilbake på jobben nå” svarte übernabben beskjedent.

Etter at flyene hadde restocket, tok de av en etter en. En litt overivrig Mr.T3ddy greide nesten å overkjøre [FotN]Orresnei, men unngikk det. Markaren løp rett tilbake til tanken sin, mens [AoS]Urban pusset, like egoistisk som alltid, på våpensamlingen sin.

Hva skjer nå?

:dontgetit:

Skrevet
Jeg tror jeg flytter den aldri så facinerende historien til Kenneth11 til en egen tråd. Såpass fortjener den faktisk!

har den blitt flyttet enda?

Der ble dine to deler flyttet. Jeg forslår at du editer postene dine slik at begge deler av historien (og fremtidige deler) kommer i samme post.

Snorre :)

Skrevet
story

åja, en bruker kreativiteten sin til å skrive litt og du sier han har problemer?

Mer problemer enn å sitte å gi dårlige kommentarer selv?

Skrevet
story

åja, en bruker kreativiteten sin til å skrive litt og du sier han har problemer?

sorry, det var den negative tvilling broren min.

super histori, gleder meg til del 3 :D

Skrevet
story

sorry, det var den negative tvilling broren min.

super histori, gleder meg til del 3 :D

den er i egen tråd nå

Skrevet

må bare anbefale å ikke prøve å fly mellom trærne på Wake, slik som jeg nettopp gjorde, det er ikke akkurat lett å fly i over 10000 km/t når man er trøtt

Skrevet

å fy f*** for et forsvar vi nettopp mounta. var sikkert 7-8 av oss (Kinesere) fanget i den basen i øverste høyre hjørne, tyngste kjøretøyet vi hadde var en kassebil, minst 20 Amerikanere, samt konstant artilleri - og - luft bombardement kommer susende inn hele tida med tanks og alt. men vi holder mirakuløst linjen :yes: Når Amerikanerne begynte å trekke seg ut fordi noen av våre folk hadde greid å neutralize flyplassen, kunne jeg ha ropt av glede. På det meste så greide jævlene å flanke oss og ringe oss inn til et hus og området rundt det, men så stoppet det hele plutselig opp med at jeg sprengte tanken forrerst i angrepet. Vi hadde 2 Medicer, begge ble tildelt Veteran Medic akkurat her :D

Skrevet

Er det ingen som savner store bunkers og skyttergravs komplesker?

Wake Island et av WW2 verste slagmarker uten en eneste nedgravd stilling?

Burde vært labyrinter av løpegraver med tilhørende dekningsrom som fremmet nærkamp. Lyddempet, pistol hagle og håndgranater.

Stakk du hodet opp og stormet i mellom gravene: sniper mat.

Eller du kunne brukt tanks som Brittene gjorde i første Irak krig: Lagt beltet på Warior stormpanser ned i graven og gitt gass.....

Bare det da ikke er en modig sjel som legger seg flat i en fordypning og lar seg overrulle og spretter opp bak m Eryx :p

Noe slikt savner jeg ikke bare i Wake, men hele Bf2

Skrevet
det er ikke akkurat lett å fly i over 10000 km/t når man er trøtt

Jeg er klar over at det ikke finnes det minste snev av realisme i BF2, men SÅ urealistisk er det da vel ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...