Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva skjer med nedlastingshastigheten?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjennom mitt trådløse nettverk får jeg et konstant resultat på 1300 +/- kbits/s på itavisen's speedometer. Men når jeg prøver å downloade filer fra nettet (f.eks. fra microsoft hvor hastigheten som regel er opp mot personlig maks) får jeg 20-30 kb/s!!

Makshastigheten min skal vel med 1300 kbits/s ligge i overkant av 150kb/s, så hvorfor i alle dager går det ikke raskere?

Har en Linksys WRT54G ruter, og får maks signal. Kan det være firewall eller porter som er i veien?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ahr en Tele2 2048/384 linje, og har også problemer med å få full hastighet til Microsoft for tiden. Før var det ikke noe problem, men i den siste tiden har det blitt værre. Merker ikke så mye til det, for jeg bruker Ubuntu til daglig, og da har jeg (heldigvis) ikke noe med Microsoft å gjøre. Som en sidenotis kan det nevnes at hastigheten til Ubuntu-repositoriene er perfekt.

Skrevet

Microsoft sliter stort med noen filservere tror jeg. Noen ganger er hastigheten bra, andre ganger er den mildt sagt søkky. Tipper det er et loadbalance filter som ikke er helt stabilt :!:

Typisk MS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...