Dʋgɢtung Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Hvis det var _jeg_ som skulle starte meg en splitter ny caster alternative tror jeg at jeg ville gått for mage. Alternativene er jo ikke så mange (priest, mage & warlock), og siden jeg ikke har mye til overs for "pet'en" til warlockene står jeg/vi igjen med kun priest og mage. Som priest har man jo mye ansvar i grupper og raid hva healing angår, og som den paladinen jeg er har jeg gjort en god del backuphealing i raid o.l. Dette er _ikke_ morsomt, og jeg er ikke sikker på hvor morsomt det er å ha eneansvar for å heale ni andre personer i et lite raid heller. Som mage derimot, har man ikke like mye ansvar mener jeg. Du gjør fin damage, og du lærer deg også ganske fin crowd control etter hvert. Jeg har selv en level 23 UD Priest og en level 30 Gnome Mage (ja, jeg vet det ikke er så veldig mye), og mage passer meg rett og slett mye bedre. Slik som situasjonen ser ut på Burning Blade og de fleste andre serverene jeg har vært innom, er mage enten den letteste - eller morsomste klassen å spille av de to. Hva gruppefinning angår på level 60 er det vel litt lettere å finne grupper med prest enn med mage, men du bør jo huske på at enhver gruppe med respekt for seg selv tar med seg en mage også Vel, det var mine synspunkter på casterklassene.
Plomma2 Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Jeg har en 60 mage, 57 warlock og en 30 priest og vil absolutt anbefale warlocken. Det er den klassen du kan mest variere spille stilen din på utfra hvilket pet og hvilken build du bruker. Kan (fram til neste patch i allefall) gjøre syk damage med ruin + cos og tilstrekkelig med +damage gear. Veldig kjekk i gruppe med blandt annet soulstone og summon og imp med bloodpackt. På alliance fins det ikke så alt for mange warlocker på de fleste serverene, så å finne gruppe er skjeldent et problem.
Jørgen Sørheim Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Vil også anbefale warlock. Selv om jeg bare er på level 28 nå, så nyter jeg spillestilen virkelig. Fordelene er at man kan holde på i evigheter før man må spise/drikke noe. Begynner man å gå tom for mana, har man Life tap (konverterer din egen hp til mana), Drain mana (stjeler hp fra mob) og Dark pact (tar 150 mana fra pet og gir til deg). Går man tom for liv, har man Drain life (stjeler liv fra mob), Siphon life (overfører 5hp per sekund fra mob til deg, er instantcast og kan hives på flere mobs). Man kan med andre ord sjonglere hp og mana til man blir blå i ansiktet. Det finnes ikke så mange warlocks (er vel bare druid som er minst spilt på verdensbasis), så det er ikke fullt så mange om beinet når det gjelder phat loot. Man er som oftest hjertelig velkommen i en gruppe, på grunn av Soulstone (som hives på priest) og impens Blood pact (+stamina til hele gruppen), samt at man gjør jevn og fin skade med dots. Når jeg spiller med priesten min, tar jeg mye heller en warlock enn en rogue/hunter. Jo, også har man gratis mount, og fear uten cooldown.
akristina92 Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 ... med casting time. Noe som er sykt plagsomt.
Jørgen Sørheim Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Ja, men hallo, da. Priest sin instantcast = 26 sec cooldown. Med warlock kan du jo hive løs en når du ser folk nærmer seg. Litt timing må til, men det er virkelig ikke et problem.
akristina92 Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Hallo, ja. Men uansett, det er ikke så gøy å caste fear når en dagger-rogue står og klapper løs på deg. Mye bedre med litt cooldow, en heal, og et fint, varmt skjold...
Jørgen Sørheim Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Neida, sant det. Rogues er noe ekkelskap som warlock, men det er det man har Seduction til.
Islanbadsj Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Har spillt mage til 18, priest til 19 og warlock til 16, og synes at warlock er den dessidert gøyeste classen. Holdt på å gi opp før jeg nådde lvl 10 og fikk void, fordi jeg daua hele tiden når jeg ikke hadde en slags tank. Men nå på lvl 16 storkoser jeg meg og har veldig små problemer. Warlock er den dessisert vanskeligste og gøyeste caster classen spør du meg.
fenris1911 Skrevet 8. oktober 2005 Skrevet 8. oktober 2005 Problematikken med å velge mellom shadow og holy priest løyser ein lett ved å levle to priests.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå