Petterahl Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Hei! Sliter litt her.. Skal fikse sånn at jeg kan bruke eksternt skrivebord på pcen min! Sitter bak en Sparklan WX-6215M router.. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre! Har forstått at jeg må gjøre noen innstillinger på routern min så den kan vidresende info til min ip.. Har funnet ut ipen til routern min, og til pcen min.. Men resten aner jeg ikke hva jeg gjør? Takker for svar!!
Wintel Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Port forward port 3389 til din PC. Enable Remote Desktop i XP - voila... Wintel
Petterahl Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Skrevet 4. oktober 2005 Port forward port 3389 til din PC. Enable Remote Desktop i XP - voila... Wintel Hø? Hvor skal jeg skrive inn 3389?
hogmann Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 Port forward port 3389 til din PC. Enable Remote Desktop i XP - voila... Wintel Kunne beskrevet litt bedre vel, siden du tydeligvis vet det? Har du kommet deg inn på ruteren da? http://IP-adresse-til-ruter. Her skal du under firewall eller lignende legge inn at all trafikk på port 3389 skal videresendes til din lokale IP-adresse. Kjenner ikke til den ruteren, men det pleier vanligvis ikke å være så vanskelig
Petterahl Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Port forward port 3389 til din PC. Enable Remote Desktop i XP - voila... Wintel Kunne beskrevet litt bedre vel, siden du tydeligvis vet det? Har du kommet deg inn på ruteren da? http://IP-adresse-til-ruter. Her skal du under firewall eller lignende legge inn at all trafikk på port 3389 skal videresendes til din lokale IP-adresse. Kjenner ikke til den ruteren, men det pleier vanligvis ikke å være så vanskelig Er inne på innstillinge til routern nå, skal se hva jeg greier! Takk Tusen takk! Sitter nå pappa's pc å skriver dette innlegget Digg! Endret 4. oktober 2005 av petter'n
MrMusashi Skrevet 4. oktober 2005 Skrevet 4. oktober 2005 sparklan har jo også 3mnd gratis support (800 nr ) se her for mer info: http://www.telefonselskapet.no/Nettverkspr...rt_sparklan.htm hth MrM
Petterahl Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Eksternt skrivebord fungerer bare her hjemme, får jeg andre til å prøve det på pcen dems, så fungerer det ikke! Hvor skal jeg skrive 3389 inn hen? Endret 5. oktober 2005 av petter'n
TheBoz Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Eksternt skrivebord fungerer bare her hjemme, får jeg andre til å prøve det på pcen dems, så fungerer det ikke! Hvor skal jeg skrive 3389 inn hen? Gå inn på NAPT under Advanced. Så klikker du New, og skriver inn ip adressen til maskinen som om du fjernstyre i feltet Inside ip, og skriver porten(3389) i feltene Inside port og Outside port. Så klikker du Apply. Deretter må du ikke glemme å trykke Save all over hovedmenyen for å lagre oppsettet.
Petterahl Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Skrevet 5. oktober 2005 Har gjort dette nå, men får det ikke til å funkere! Hvilken ip skal den pcen som skal inn på pcen min skrive inn? Min ip elr routern sin?
Wintel Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Har gjort dette nå, men får det ikke til å funkere! Hvilken ip skal den pcen som skal inn på pcen min skrive inn? Min ip elr routern sin? Han skal skrive inn IP-adressen til routeren din (og da den IP-adressen routeren har mot internett). Gå inn på www.showmyip.com og se hvilken adresse routeren din har... Når han så kobler seg opp mot din router med RDP (som er port 3389), så har du spesifisert på routeren at all trafikk på port 3389 skal videresendes din egen PC (som har en IP-adresse i enten 10.x.x.-serien eller 192.x.x.-serien...) Wintel
Petterahl Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Skrevet 5. oktober 2005 Sånn? Jepp, sånn ja! Funker ikke:(
Elgvenn2 Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Dette må selvsagt forwardes i både thomson, og i sparklan, da begge er routere.
Caddy Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Thomson bør settes til Bridged Ethernet, sånn at routeren din ringer opp nettet for deg... Trafikken går da bare rett igjennom Thomson modemet og inn til routeren. Bruker du da funksjonen som heter DMZ, skal det ikke være nødvendig å åpne noen porter i det hele tatt da pc`en din er utenfor firewallen..
NIGHTCD Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Hei, ser at du skal ha eksternt skrivebord.. vil det si at du skal ha tilgang i fra internett? vist det er det så må du installere IIS på pc'en også og åpne porter ut mot nettet .. portene: 3389 - og webporten som du har satt opp :-) husk at portene 3389 og webporten skal åpne mot den pc'en som su skal ha kontroll over NIGHTCD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå