Gå til innhold

Hvorfor så få pc'er med AMD Turion


Blåbær

Anbefalte innlegg

Har lest flere tester, her og på anandtech og der slår de klart fast at AMD sitt bærbare alternativ til intel er både billigere og bedre.

 

Men overalt så ser jeg intel løsninger blant bærbare pc'er og nesten ingen AMD alternativer.

 

Muligens er det pga at de tror centrino faktisk er navnet på prosessoren...

 

Jeg aner ikke men hva tror dere?

 

 

edit: hei leif

Endret av rakib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke kommentere om hvor bedre AMDs Turion løsning er, men når det gjelder pris så er det iallefall en velkommen satsing. Vi har på knapt 14 dager anskaffet nesten 10 stk HP nx6125, mens 10 nye er på veg. Vi har valgt modellen med 1,6ghz cpu og xga skjerm. Denne er svært rimelig og er fullspekket med det våre brukere måtte trenge. Vi kan vel få en Celeronløsning tusen kroner billigere, men den har mindre disk, ikke DVD-brenner, ikke mulighet for docking osv. Hvis det var noe som skulle kunne ha vært bedre så var det høyere oppløsning på skjerm og modulært design på optisk drev, men praktisk så er det ikke noe problem for oss. 1,8ghz modellen av nx6125 har bedre skjerm, men da er den også dyrere.

 

Ser at det som smått kommer Turionløsninger fra flere produsenter, så jeg trur at situasjonen vil bli bedre, men Intel lar seg nok ikke vippe av tronen med det første.

Endret av oj9900
Lenke til kommentar

Rent prismessig synes jeg ikke AMD Turion er fryktelig mye billigere enn Intel:

 

http://www.amd.com/us-en/Corporate/Virtual...104_609,00.html versus http://www.intel.com/intel/finance/pricelist/

 

MT-28 (1600 MHz) koster 159$ og Pentium M 730 (1600 MHz) koster 209$, det er såklart billigere, men virker som AMD har lagt seg ~50$ lavere.

 

Jeg tror nok mye av grunnen til at vi ikke ser fler AMD-plattformer er at Intel leverer en totalpakke med brikkesett, trådløskort og prosessor. Alt 100% kompatibelt og godt testet, med gode drivere til alle operativsystem.

Endret av hce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...