Gå til innhold

Spraylakkering av laptop


Beop

Anbefalte innlegg

Har en stygg liten Netshop 1557 GLS som nylig runda året, og begynner å bli ganske lei av farge og slikt.

Lurer derfor på om noen har prøvd å spraylakkere chassiet på laptopen sin?

Vil lakken etse på plasten?

Vil man miste garantien på maskinen hvis man gjør noe slikt?

 

Post gjerne bilder hvis noen har prøvd noe liknende før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal nok ikke se bort ifra at netshop vil bli litt motvillig til å fikse den hvis du lakker den ja, men over til saken:

 

Bruker du en skikkelig grunning og en skikkelig lakk som er beregnet til plaast vil nok ikke plasten ta skade. Anbefaler å ta av mest mulig deksler og lakke alle deler separat, for å holde de unna skjerm etc. Lykke til!

Lenke til kommentar
Vil ny lakk påvirke maskinens evne til å ta imot Wifi signaler (blokkering ell liknende)?

Tviler sterkt på dette, med mindre du bruker maling som inneholder metall av noen form (bly, sølv, aluminium eller lignende). Dog, det skal sies at på radardeksler på f.eks. fly så står det skrevet tydelig "Do not paint". Dette er nok kanskje litt annerledes, er nok snakk om andre typer maling der.

 

Hvis du ellers har tilgang på litt godt utstyr, at du ikke begynner i garasjen med en sprayboks fra europris så tror jeg resultatet kan bli veldig bra. :yes:

Lenke til kommentar
Hvis du ellers har tilgang på litt godt utstyr, at du ikke begynner i garasjen med en sprayboks fra europris så tror jeg resultatet kan bli veldig bra.

Jeg gjør alle mine lakkeringsarbeider i garasjen og et bedre sted finnes ikke. Garasjen har grei ventilasjon og lav lufttransport, akkurat det man trenger for å lakkere.

Spray på europris er sikkert like trygt som hos en mye dyrere konkurrent, jeg bruker biltema sine og de er ganske kurante.

Legg noen lag med klarlakk som finish så er du sikker på at det holder lenge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...