Gå til innhold

Er disse kjølerene noe å satse på? (CPU og GPU)


ovinn

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat fått meg nytt hw( :D ), hadde en cpu vifte jeg egentlig skulle bruke, men den hadde jeg "modda" litt for å på den til å passe på det gamle hk mitt... :(

Så lurte jeg på om Denne her (CPU) og Denne her (GPU) er noe å satse på? Er de brae/stille/gode overklokkere?

Skal nok ikke klokke i første omgang på gpu men cpu skal jeg klokke en del håper jeg :p

 

Takker for ALLE svar :)

 

-Qvin-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

@Fluesopp: Jeg vet det ;) Jeg hadde den CPU kjøleren, men så "modda" jeg den litt da, så.. Da gikk ikke det.. Men den er sykt stillegående, vertfall på lav hastighet! :D Men at jeg linka til Big Typhoon er fordi jeg har hørt så MYE bra omtale av den!

 

@Moltrez: Hw jeg har:

AMD Athlon 64 3500+ [email protected] med boxed kjøler

ASUS A8N SLI Premium

CLUB 3D Geforce 7800GT 256MB

OCZ Minnebrikker 1024MB Platinum Edition rev 2

Maxtor DiamondMAX 10 250GB, 16MB chache, 7200RPM

(Skryte-skryte :p )

 

Passer den Big Typhoon på det hk? Bare lurer, for den ser J**** stor ut den vifta! :O

Trur jeg skal gå for den Zalman GPU-Kjøleren ja ;) Mye bra omtale av den overalt :)

 

Takker for svar :)

 

-Qvin-

Lenke til kommentar

Zalman GPU kjøleren er konge. du får valget mellom 5 og 12 v, og den er stille på begge, men 5 v er så å si lydløs (må ha øret inni maskinen for å høre den.

 

Big Typhoon kjøleren trenger godt med rom. Hos meg måtte jeg lage en liten luft veileder slik at jeg fikk litt frisk luft inn mellom viften og sidedøren (se plexiplate til venstre side av viften), noe som ga med 2 grader mindre, men fortsatt hadde den gjort det bedre med enda mere luft. Og jeg har ett stort kabinett.

 

Mittkabinett.jpg

 

 

EDIT: jeg tok bildet med PCen i gang, og se på vifte bladene på kjøleren, ingen blurring av dem, det sier noe om hvor sakte og stille den går. Med kjappere vifter ville man ikke sett bladene helt klart.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Jeg har Deluxe versjonen av HK ditt, så den passer. Du trenger ikke å ta av feste engang. Målene husker jeg ikke helt, det er jo en 120 mm vifte, og tror den bygde 12, 13 eller 15 cm i høyde. Sjekk målene på komplett sine sider.

 

Plexien er ikke for å holde luften der, den har jeg montert for å guide luften fra viften inn forran CPU kjøleren, slik at den får kaldere luft å dutte igjennom seg.

Lenke til kommentar

Oki, var på en måte det jeg mente da, men blei litt feilforklart :p

Men da skal jeg bestille disse to kjølerene etter ferien :D Må tjene litt penger først :) hehe :p

 

-Qvin-

 

EDIT: @AndersT2: Hva var tempen din før og etter du fikk byttet denne viften?

 

EDIT2: Hvordan festet du plexin ved siden av vifta? Kan du gi en liten forklaring på hvordan du gjorde det? :)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Jeg byttet fra Mist Megatower til Big Typhoon, og de store forskjellene var det dessverre ikke, kanskje 1-2 grader, og litt mer på load, men ikke så mye som jeg hadde håpet.

 

Plexibiten var enkel nok den, skjærte til en plexibit i, og bøyde den til under varme. Så borret hull, og skrudde den fast til viften med vanlig vifteskruer.

 

ls.jpg

 

pvifte.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...